• ۰۹۱۰۳۹۸۵۸۴۰
  • moshaver[at]RahnamaMoshaver.com
انتخاب رشته کنکور سراسری تجربی سال 1400

انتخاب رشته کنکور سراسری تجربی سال 1400

جهت مشاوره درباره "انتخاب رشته کنکور سراسری تجربی سال 1400" می توانید در سراسر کشور با شماره های زیر در تماس باشید
۰۹۱۰۳۹۸۵۸۴۰
و یا
۰۹۳۰۷۵۷۶۳۶۸
« زمان پاسخگویی از ۸ صبح لغایت ۱۲ شب می باشد »

انتخاب رشته کنکور تجربی سال ۱۴۰۰

 

 

با توجه به شرایط حال حاضر دانش آموزان در کنکور ۱۴۰۰ شرکت کرده و با توجه به اعلام نتایج کنکور سراسری یکی از دغدغه های مهم عزیزان نحوه انتخاب رشته و شناخت دانشگاه های پذیرنده برای هر رشته تحصیلی است.

در ابتدا در این مقاله سعی بر این شده است که با روند کلی  انتخاب رشته کنکور تجربی سال 1400  شما را آشنا کرده و در انتها با توجه به نکات مهم یک رشته محل را برای تحصیل خود بتوانید انتخاب نمایید.

ازآنجاکه انتخاب رشته کنکور سراسری از پنجشنبه چهاردهم خرداد ماه آغاز شده است عزیزانی که مجاز به انتخاب رشته در نوبت های روزانه و شبانه و بر اساس سوابق تحصیلی شده اند همچنین در دوره سوابق صرفاً می توانند با ورود به سامانه سنجش به نشانی www.sanjesh.org و ورود به سامانه انتخاب رشته کنکور سراسری . صرفا برراساس سوابق تحصیلی 1400،  انتخاب رشته خود را انجام نمایند.

از آنجا که فرایند انتخاب رشته در سال ۱۴۰۰ تغییرات زیادی را نسبت به سالهای قبل داشته است صرفا مطالعه کامل و دقیق دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰ حائز اهمیت می باشد.

 

لذا افراد متقاضی انتخاب رشته در نوبت های روزانه و شبانه و همچنین نوبت های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی می توانند از طریق تماس با مشاورین برجسته راهنما مشاور اطلاعات کافی برای انتخاب رشته را کسب نماید .

 

انتخاب رشته کنکور سراسری تجربی 1400

 

همچنین افرادی که مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۴۰۰ شده اند در ابتدا باید کد دسترسی به سامانه انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی را یادداشت نموده و تا زمان آمدن سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد منتظر بمانند که در سال ۱۴۰۰ به صورت مجزا و مستقل از سامانه خود دانشگاه آزاد اسلامی انجام می گردد. به نشانی www.azmoon.org.

 

مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری 1400

 

1- مرحله اول مراجعه به سایت سنجش انتخاب گزینه دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری تجربی ۱۴۰۰ . و یا رشته های ریاضی و فنی و زبان و ...

 

2- مرحله دوم مطالعه کامل دفترچه کنکور سراسری  با دقت زیاد و مشخص نموندن نوع پذیرش استانی بومی ناحیه ای و کشوری برای رشته های مورد علاقه.

 

3- مرحله سوم لیست کردن تمامی کد رشته محل های مورد علاقه و قابل انتظار برای ورود به آن رشته ها  در دانشگاه به ترتیب مورد علاقه.

که در این مرحله داوطلبان کنکور در ابتدا می توانند رشته های رشته ها را طبق علاقه خود یا بر اساس رشته مورد نظر یا بر اساس شهر مورد نظر به ترتیب زیر هم قرار دهند که داوطلبان گرامی می توانند با توجه به فرآیند انتخاب رشته سال 1400 ،  کد رشته محل های رویایی را در ابتدای برگه ی  انتخاب رشته خود گنجانده و رشته محل هایی که شانس قبولی در آنها معقول باشند در مرحله بعد و در انتها کدرشته محل هایی  که با توجه به رتبه داوطلب دستیابی به آنها دور از انتظار نیست قرار داده شود.

 

شرایط ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور سال 1400

 

انتخاب رشته بر حسب شهر یا برحسب رشته ؟

 

سوالی که اساسا ذهن داوطلبان را به نحوی درگیر می کند این است که محل مورد علاقه در اولویت قرار دهند و یا رشته؟

برای پاسخ به این سوال چندین راه حل وجود دارد.

اولین مسئله نگاه به رتبه ی داوطلب است. هر چقدر رتبه داوطلب بهتر باشد یعنی مقدور است رشته های بهتر را در محل های مورد علاقه انتخاب کند. (در انتخاب رشته ی معقول). و یا اگر رتبه فرد به نحوی زیاد جالب نباشد بایستی محل هایی را انتخاب کند هم از  نظر مالی و هم از نظر موقعیت مکانی به مشکل بر نخورد.

 

البته پیشنهاد راهنما مشاور برای داوطلبان انتخاب رشته کنکور سراسری  1400، انتخاب رشته بر حسب رشته مورد علاقه می باشد.

مسئله بعدی میزان مسافت تا دانشگاه مورد نظر است. که قطعا در آینده مشکلات زیادی را برای دانشجویان ایجاد خواهد کرد

 

 لازم به ذکر است که داوطلب با توجه به شرایط مجاز بودن میتواند هم رشته های نوبت روزانه و  هم رشته های نوبت دوم را انتخاب نموده و در انتها رشته های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی را نیز در کنار رشته های نوبت های روزانه شبانه قرار دهد.

 

جهت مشاوره درباره "انتخاب رشته کنکور سراسری تجربی سال 1400" می توانید در سراسر کشور با شماره های زیر در تماس باشید
۰۹۱۰۳۹۸۵۸۴۰
و یا
۰۹۳۰۷۵۷۶۳۶۸
« زمان پاسخگویی از ۸ صبح لغایت ۱۲ شب می باشد »

برچسب ها: انتخاب رشته کنکور سراسری تجربی1400 ,بر اساس سوابق تحصیلی , انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی, نوبت روزانه و شبانه, ثبت نام بدون کنکور 1400

نظرتان را برای ما ارسال کنید

نام و نام خانوادگی*
رایانامه*
موضوع*
تصویر امنیتی
پیام*
رنگ را انتخاب کنید