• ۰۹۱۰۳۹۸۵۸۴۰
  • moshaver[at]RahnamaMoshaver.com
ثبت نام رشته مهمانداری هواپیما بدون آزمون سال 1402

ثبت نام رشته مهمانداری هواپیما بدون آزمون سال 1402

جهت مشاوره درباره "ثبت نام رشته مهمانداری هواپیما بدون آزمون سال 1402" می توانید در سراسر کشور با شماره های زیر در تماس باشید
۰۹۱۰۳۹۸۵۸۴۰
و یا
۰۹۳۰۷۵۷۶۳۶۸
« زمان پاسخگویی از ۸ صبح لغایت ۱۲ شب می باشد »

 

معرفی رشته مهمانداری هواپیما

 

رشته مهمانداری هواپیما یکی از رشته های پر طرفدار و پر متقاضی برای هم داوطلبان کنکور و هم غیر کنکوری ها محسوب می شود و بلاخص خواهان فراوانی در بین دختران پیدا کرده است.

 چرا که رشته ای است که در آن به لطافت و برخورد گرم با سایر افراد نیاز است و صبر و حوصله بالایی را می طلبد. که این ویژگی ها در بین دختران بیشتر از پسران است.

 و با توجه به شرایط جامعه کنکونی که نقش دختران نیز در اجتماع پر رنگ تر شده است به همین خاطر این رشته علاقه مندان بیشماری را هر ساله به سوی خود جذب می کند.

رشته مهمانداری هواپیما در ایران و به صورت دانشگاهی یکی از زیر مجموعه های  رشته هوانوردی است. رشته های دیگر این مجموعه عبارتند از رشته خلبانی PPL,  كارداني فني تعمير و نگهداری هواپیما, کاردانی فني اويونيك هواپيما، كارداني فني ايمني زميني فرودگاهي و ... که اکثرا در ببین افراد خواهان بسزایی دارند. که بغیر از رشته مهمانداری هواپیما هیچکدام از این رشته ها فعلا دوره ی معتبری ندارند.

 

همانطور که در پست قبلی تحت عنوان دوره های مهمانداری هواپیما اشاره اشاره شد , این رشته هم به صورت دوره ای و هم به صورت دانشگاهی به جذب داوطلبان پرداخته است.

 

در این مقاله به معرفی رشته کاردانی حرفه ای مهمانداری هواپیما در دانشگاه های علمی کاربردی می پرازیم.

رشته های هوانوردی و خدمات پروازی و از همه مهمتر رشته مهمانداری هواپیما با توجه به ناشناخته بودن و همچنین اطلاع رسانی ضعیف از سوی آموزش و پرورش و وزارت علوم و تحقیقات , در کشورمان خیلی  کم مورد توجه کارشناسان و مشاورین قرار گرفته اند و همین امر باعث سوء استفاده سود جویان که در قالب مراکز و موسسات آموزشگاهی اقدام به برگزاری این دوره ها می نمایند , شده است که دارای اعتبار مدرک حتی داخلی نیستند. از این رو توجه به این نکته دارای اهمیت به سزایی است که تنها مرجع رسمی برای ثبت نام در این رشته وزارت علوم و تحقیقات و همچنین سازمان هواپیمایی کشوری است . و علاقه مندان به شرکت در این دوره ها باید اطلاعات کافی از مدارک ارائه شده از سوی هر نهادی را بررسی و بعد اقدام به ثبت نام نمایند.

 

از این رو متقاضیان ثبت نام در دوره ها و دانشگاه های رشته مهمانداری هواپیما می توانند با مشاوران برجسته مرکز راهنما مشاور تماس حاصل نمایند. 

 

 

شرایط ثبت نام در رشته بدون آزمون مهمانداری هواپیما در سال 1400

 

 

شرایط لازم برای ثبت نام در رشته کاردانی حرفه ای مهمانداری هواپیما 

 

داوطلبان کنکوری و غیر کنکوری می توانند در صورت داشتن شرایط زیر در این رشته ثبت نام نمایند.

 

1- فارغ التحصیلان و محصلین رشته های نظری و فنی و حرفه ای و کار و دانش. ( نظام قدیم و نظام جدید). 

2- با توجه به پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون ) در این رشته معدل درزمان  ثبت نام تاثیر مثبت خواهد داشت.

3- سن ثبت نامی زیر 25 سال .

4- قد 160 به بالا و وزن متناسب با قد و دارای BMI بین 19 تا 34 .

5- داستن سلامت کامل جسمی. (بینایی و شنوایی در سلامت کامل و نداشتن سابقه هیچ گونه بیماری ).

6- جنسیت ثبت نامی هم مرد و هم زن.

 

زمان ثبت نام و انتخاب رشته مهمانداری هواپیما 

 

زمان ثبت نام در این رشته هر سال هم بصورت  همزمان با  انتخاب رشته بدون آزمون 1402برای ورودی مهرماه صورت می گیرد و هم بصورت انتخاب رشته صرفا بر اساس سوابق تحصیلی تا اوایل مهرماه انجام می پذیرد. 

همچنین برای ثبت نام در نیم سال دوم نیز متقاضیان می توانند از دی ماه تا اوایل اسفند ماه اقدام به ثبت نام نمایند. 

 

نکته: برای ثبت ام در این رشته دشتن سطح بالای زبان انگلیسی الزامی می باشد.

 

مراکز مورد پذیرش رشته مهمانداری هواپیما

 

همانگونه که در بالا اشاره شد متقاضیان می توانند این رشته را هم با انتخاب رشته کنکور سراسری انجام دهند که با مراجعه  به سایت سازمان سنجش می توانند دسترسی پیدا کنند و هم با انتشار دفترچه بدون آزمون علمی و کاربردی و مراجعه به سایت سازمان سنجش انجام دهند.

در سالهای اخیر تنها کدرشته محل برای ثبت نام وانتخاب رشته مربوط به تهران می شد ولی با توجه به بالا بودن متقاضی برای ثبت نام, در حال حاضر استان  کرمان و  چندین استان دیگر نیز به این کد رشته ها پیوسته اند. که داوطلبان می توانند در زمان انتخاب رشته توجه داشته باشند.

 

از این رو متقاضیان ثبت نام در دوره ها و دانشگاه های رشته مهمانداری هواپیما می توانند با مشاوران برجسته مرکز راهنما مشاور تماس حاصل نمایند. 

 

 

 

 

  

 

 

 

جهت مشاوره درباره "ثبت نام رشته مهمانداری هواپیما بدون آزمون سال 1402" می توانید در سراسر کشور با شماره های زیر در تماس باشید
۰۹۱۰۳۹۸۵۸۴۰
و یا
۰۹۳۰۷۵۷۶۳۶۸
« زمان پاسخگویی از ۸ صبح لغایت ۱۲ شب می باشد »

برچسب ها: داوطلبان کنکور سراسری, دانشگاه های علمی کاربردی, رشته مهمانداری هواپیما, رشته های هوانوردی و خدمات پروازی, سازمان سنجش, انتخاب رشته بدون آزمون 1402

نظرات ارسال شده

نظرتان را برای ما ارسال کنید

نام و نام خانوادگی*
رایانامه*
موضوع*
تصویر امنیتی
پیام*
رنگ را انتخاب کنید