• ۰۹۱۰۳۹۸۵۸۴۰
  • moshaver[at]RahnamaMoshaver.com
اعزام دانشجو به آلمان

اعزام دانشجو به آلمان

جهت مشاوره درباره "اعزام دانشجو به آلمان" می توانید در سراسر کشور با شماره های زیر در تماس باشید
۰۹۱۰۳۹۸۵۸۴۰
و یا
۰۹۳۰۷۵۷۶۳۶۸
« زمان پاسخگویی از ۸ صبح لغایت ۱۲ شب می باشد »

 

شرایط تحصیل در آلمان:

 

بسیاری از کارشناسان امور حقوق بین الملل مهاجرت به آلمان و تحصیل در آلمان در دانشگاه های این کشور را به شما دوست عزیز متقاضی مهاجرت پیشنهاد میدهند. چرا تحصیل در آلمان؟ سوال اینجاست آیا المان کشوری با هزینه های تحصیل مناسب است؟ شرایط گرفتن ویزای تحصیل در آلمان چیست؟ متقاضی مهاجرت با داشتن چه شرایطی میتواند ویزای تحصیلی کشور المان را اخذ نماید؟ با تحصیل در آلمان چه مزایایی شامل شما و خانواده تان خواهد شد؟ در نوشتار زیر سعی شده است تا شما را با شرایط و نحوه ی دریافت ویزای تحصیلی کشورالمان بیشتر آشنا کنیم.

 

آلمان قطب اقتصاد اروپا و یکی از کشورهای اروپای غربی است. پایتخت این کشور برلین و از کشورهای عضو پیمان شینگن میباشد. این کشور ، از جنوب با اتریش و سوئیس ، از شرق با لهستان و جمهوری چک، از غرب با فرانسه و هلند، از شمال با دریای بالتیک و دانمارک مرز مشترک دارد. برخلاف رکود اقتصادی که دامنگیر کشوهای اروپایی است، کشور آلمان دارای یک اقتصاد قوی در بین کشورهای اتحادیه اروپا میباشد. امکاناتی که دانشگاه های این کشور برای تحصیل رایگان در آلمان و در دانشگاه های بسیار ممتاز خود با رتبه بالا مهیا کرده است از یک سو و امید به داشتن آینده ای روشن از سوی دیگر باعث شده است که کشور آلمان همیشه مورد استقبال علاقمندان به تحصیل واقع شود.

تحصیل در آلمان

 

شرایط تحصیل در آلمان

 

با توجه به شهریه های بالای تحصیلی در اکثر کشورهای اروپایی توجه بسیاری از مشتاقان به تحصیل معطوف به کشورهایی شده است که امکان ادامه تحصیل رایگان در آنها وجود دارد. کشور آلمان از سال 2005 این امکان را برای دانشجویان خارجی خود فراهم نموده تا از تحصیل کاملا رایگان بهره مند شوند . آلمان بواسطه داشتن بهترین و قویترین سیستم آموزشی، با ثبات بودن شرایط اقتصادی و اجتماعی، مورد استقبال دانشجویان غیر اروپایی در بحث آموزش است.

حال شاید ازخود بپرسید برای تحصیل در آلمان چه باید کرد ؟ برای تحصل در دانشگاه های آلمان داشتن مدرک آلمانی امری الزامی است و فرد نسبت به نوع دانشگاه نیازمند مدرک زبان آلمانی در سطح 1-B یا 2-B میباشد و افرادی که تمایل به ادامه تحصیل به زبان انگلیسی را دارند بایستی ایلتس 5.6 را به دانشگاه ارائه دهند.

 

دسته بندی دانشگاه های آلمان

 

میتوان اشاره کرد که دانشگاه ها در کشور آلمان به 3 دسته تقسیم میشوند:

دانشگاه های آموزش عالی فنی

دانشگاه های آموزش عالی تخصصی

دانشگاه های آموزش عالی موسیقی و هنر

 

در دانشگاه های آموزش عالی کشور آلمان رشته هایی چون حقوق، پرستاری، فیزیک،....تدریس می شود و در نهایت مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد یا دکترا به فرد اعطا می شود.

در دانشگاه های آموزش عالی کشور آلمان رشته هایی چون حقوق، پرستاری، فیزیک،....تدریس می شود و در نهایت مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد یا دکترا به فرد اعطا می شود.

در دانشگاه های آموزش عالی حرفه ای آلمان بیشتر سعی بر کاربردی بودن و عملی بودن تحصیلات می باشد و از مزایای تحصیل در این دانشگاه ها کوتاه تر بودن زمان تحصیل است.

در دانشگاه های عالی هنر آلمان رشته هایی همچون موسیقی، مد، فشن، طراحی.... تدریس می شود که معمولا پذیرش در این دانشگاه ها با مصاحبه ها همراه است

بسیاری از هموطنان عزیز مشتاق به ادامه تحصیل فرزند خویش در مدارس کشور آلمان میباشند، ذکر این نکته خالی از لطف نیست که تحصیل در مقطع دبیرستان در مدارس آلمان باتوجه به بالا بودن کیفیت آموزشی نیازمند داشتن شرایط خاصی میباشد، درصورت دریافت پذیرش از مدارس آلمان نیز اخذ ویزا برای فرد متقاضی کار ساده ای نخواهد بود. مد نظر داشته باشید تحصیل در مدارس آلمان به زبان آلمانی میباشد و شما دوست عزیز که تمایل به ادامه تحصیل فرزند خویش با شرایط عالی در کشورهای دیگر میباشید، مشاورین ما تحصیل در انگلستان را به شما پیشنهاد میدهند.

پذیرش در دانشگاههای آلمان در مقطع کارشناسی منوط به این میباشد که فرد، دانشجوی مقطع کارشناسی در دانشگاه های سراسری ایران باشد. طول دوره تحصیل کارشناسی در کشور المان 4 سال و دانستن زبان آلمانی از الزامات پذیرش در این مقطع است. کلیه رشته ها در مقطع لیسانس در دانشگاه های المان به زبان آلمانی تدریس میشود

 

تحصیل مقطع کارشناسی یا لیسانس در آلمان

 

قابل ذکر است که تنها با داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی نمیتوان مستقیما اقدام برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی از دانشگاه های آلمان کرد بلکه فرد بعد از اخذ پذیرش بایستی یک دوره ی یکساله کالج را بگذراند و سپس شرایط برای تحصیل در رشته اصلی که مورد نظر وی میباشد در دانشگاه های المان فراهم خواهد شد. همچنین جهت دریافت ویزای تحصیلی برای ورود به کالج هاآلمان بایستی به سن فرد متقاضی هم توجه داشت. البته پذیرش در رشته های پزشکی ودندان پزشکی دانشگاه های المان نیز از ابتدا میسر نیست و فرد بایستی دوره ی کالج را بگذراند و معمولا ورود به داشگاه های پزشکی کشور آلمان با آزمون ورودی همراه است.

 

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس در آلمان

 

پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های آلمان مستلزم این می باشد که فرد متقاضی، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی از دانشگاههای سراسری داخل کشور باشد. چنانچه فرد، فارغ التحصیل دانشگاه هایی چون آزاد ، پیام نور ،غیر انتفاعی و علمی کاربردی باشد بسته به نظر دانشگاه مربوطه و تصمیمی که دانشگاه در جهت اعطای پذیرش و یا رد کردن آن اتخاذ میکند، بایستی دروسی را به عنوان پیش نیاز بگذراند.

عنایت فرماد مطالب گفته شده بدان معنا نیست که فارغ التحصیلان دانشگاههای غیر سراسری شانسی جهت دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های آلمان ندارند بلکه مدارک این افراد حتما مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و نسبت به رزومه تحصیلی به فرد پذیرش اعطا می شود. طول دورهmaster در کشور آلمان دو سال می باشد. افراد حین تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی اجازه کار در هفته 10 ساعت و در مقطع کارشناسی ارشد محدوده ای 20 ساعته را دارند. هزینه های زندگی در کشور آلمان برای دانشجویان ماهی 700 تا 800 یورو در ماه میباشد که این مبلغ هزینه های مسکن، خوراک، پوشاک ،بیمه و رفت و آمد را پوشش می دهد.

دانشگاه های المان

 

 

هدف بسیاری از افراد از تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های آلمان ورود به مقاطع دکترا و اخذ مدرک دانشگاهی از بهترین دانشگاه اروپا است. به این تربیت که فرد میتواند با هزینه های رایگان تحصیل کرده و شانس خود را برای گرفتن بورسیه تحصیل در آلمان در مقطع دکترا افزایش دهد.

تحصیل در آلمان ودر مقطع دکترای دانشگاه های آلمان شاید مستقیم همچون پذیرش کارشناسی و کارشناسی ارشد به قبولی در دانشگاههای سراسری داخل کشور مربوط نباشد ولی ارائه رزومه قوی، داشتن معدل بالا، ارائه پروپوزال تحقیقاتی شرایط را برای اخذ پذیرش دکترا در دانشگاه های المان مرتفع خواهد کرد. بنابراین اولین اقدام پس از احراز شرایط علمی، نوشتن طرح رساله و اقدام برای برقراری ارتباط با استاد راهنما است. شرایط اخذ پذیرش در مقطع دکترا را هر دانشگاه در کشور آلمان خود مشخص میکند. به همین علت احتمال وجود تفاوت هایی در روند پذیرش دیده میشود و اخذ پذیرش در مقطع دکتری کشور آلمان گاهی از مقاطع دیگر سخت تر، ولی غیر ممکن نیست. قابل ذکر است که در سال های اخیر کشور المان علاوه بر تحصیل به زبان المانی شرایط تحصیل به زبان انگلیسی را نیز برای دانشجویان خویش مهیا کرده است.

از مزایای تحصیل در آلمان فرصت سه ماهه ای میباشد که بعد از پایان تحصیلات به فرد داده میشود که کار مناسب مرتبط با رشته تحصیلی خود را بیابد و جهت اخذ اقامت دائم کشور آلمان اقدام کند.

 

 

 

جهت مشاوره درباره "اعزام دانشجو به آلمان" می توانید در سراسر کشور با شماره های زیر در تماس باشید
۰۹۱۰۳۹۸۵۸۴۰
و یا
۰۹۳۰۷۵۷۶۳۶۸
« زمان پاسخگویی از ۸ صبح لغایت ۱۲ شب می باشد »

برچسب ها: تحصیل مقطع کارشناسی یا لیسانس در آلمان ,تحصیل مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس در آلمان,آموزش عالی هنر آلمان,رشته های پزشکی ودندان پزشکی دانشگاه های المان,دسته بندی دانشگاه های آلمان

نظرتان را برای ما ارسال کنید

نام و نام خانوادگی*
رایانامه*
موضوع*
تصویر امنیتی
پیام*
رنگ را انتخاب کنید