• ۰۹۱۰۳۹۸۵۸۴۰
  • moshaver[at]RahnamaMoshaver.com
رد ویزای شینگن

رد ویزای شینگن

جهت مشاوره درباره "رد ویزای شینگن" می توانید در سراسر کشور با شماره های زیر در تماس باشید
۰۹۱۰۳۹۸۵۸۴۰
و یا
۰۹۳۰۷۵۷۶۳۶۸
« زمان پاسخگویی از ۸ صبح لغایت ۱۲ شب می باشد »

 

ریجکت ویزای شینگن

 

ابتدا در این مقاله به معرفی کشور های هم پیمان شینگن  می پردازیم.

 

 

اعتراض به رد ویزای شینگن

 

معرفی کشور های محدوده شینگن

 

شینگن متشکل از 26 کشور می باشد که دارای مرزی مشترک هستند.

 

به بیان  ساده تر شهروندان کشور های اروپایی که هم پیمانان شینگن محسوب می شوند می توانند آزادانه از کشوری به کشور دیگر جابه جا شوند و از یک قانون واحد برای جابه جاشدن استفاده می کنند .

به عنوان مثال فردی که شهروند یکی از این کشور های محدوده شینگن باشد, آزادانه و بدون گرفتن ویزای جدید می تواند به هر کشور عضو این محدوده سفر کند.

 

بسیاری از کشورهای اروپایی مانند اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبرگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس و لیختن‏ اشتاین عضو پیمان شینگن هستند .

 

نحوه اعتراض به ریجکت ویزا

 

مزایای سفر به کشور های حوزه شینگن:

 

شاید خیلی از افراد به دلایل توریستی بودن این کشور ها که دیدنی ترین مناظر و گردشگری ها را دارند, اقدام به سفر به این کشور ها می کنند و لی آیا همین دلیل اهمیت این کشور ها را بیشتر کرده است؟

سفر به کشور های محدوده شینگن و گرفتن ویزای مربوط به آن که معمولا افراد برای ویزا های تحصیلی و توریستی  اقدام می کنند , شاید دلایل دیگری هم مانند اقامت در این کشور ها باشد. که همین عامل باعث حساسیت سفارت ها شده است.

البته ناگفته نماند درخواست پناهندگی طی سالهای اخیر به ایجاد تنش بین سفارت ها دامن زده است و موجب بی اعتماد شدن افسرهای سفارت این کشور ها به افراد گشته است.  

 

ریجت (ریفیوز)

 

رد شدن وبزای های مختلف افراد از سوی سفارت های مختلف در ماه های اخیر یکی از مهمترین اتفاقات مربوط به سفارت هاست که موجب اعتراض شهروندان عزیزمان شده است.

شاید دلایل خیلی از این ریجکت شدن ها نامعلوم باشد ولی مدیرسفارت  این کشور ها با ذکر دلایلی نا معقولی مانند نامشخص بودن هدف از سفر, نامعلوم بودن بازگشت به کشور و یا عدم تمکن مالی کافی, اقدام به رد ویزای شهروندان عزیزمان می کنند.

دلایلی که برای یک دکتر متخصص یا یک مدیر عامل شرکت معتبر که دارای تمکن مالی کافی در حساب بوده و تایم مشخصی برای بازگشت به کشور خود و حتی دارای یک دعوتنامه معتبر که به تایید خود کشور مقصد رسیده است می باشد, خیلی دلایل جالب و معقولی نباشد.

 

دلایل رد شدن ویزای شینگن

 

 

علت های رد شدن ویزا:

 

دلایل زیادی مربوط به رد شدن ویزا می باشد که افراد با در نظر نگرفتن این موارد اقدام به سفر می کنند که باعث بوجود آمدن نارضایتی و عصبانیت خانواده ها می شود.خانواده هایی که از مدت ها پیش اقدامات لازم مانند: گرفتن زمان سفارت برای تحویل مدارک و مصاحبه, پرداخت هزینه های سفارت, هزینه کردن برای شرکت های توریستی, هزینه های مربوط به رزرو هتل کرده اند. و خود را برای سفرآماد کرده و با این جواب از سفارت مواجه می شوند.

می توان علل رد شدن ویزا را برای افرادی که با شرایط ایدآل و مدارک کافی اقدام به سفر می کنند مربوط به سیاست های دو کشور ربط داد و یا دلایلی مانند شغل فرد متقاضی که سفارت مجاب به متعهد بودن فرد برای کار خود در کشور مبدا نمی شود.و یا دلیل دیگری که خیلی کم می تواند آن را از دلایل اصلی به شمار آورد دلایل کم بودن ودیعه برای بلوکه شدن می باشد البته علت این ودیعه برای این است که سفارت کشور شینگن می خواهد از هدفمند بودن اقامت افراد برای مدت تعیین شده برای اقامت اطمینان حاصل به عمل آورد.  

 

نامه های اعتراض

 

غالب نامه های که در دفاع یا اعتراض به رد شدن روادید (ویزا) نوشته می شود بستگی به کشور های مختلف, سبک های متفاوتی را باید داشته باشند.

 

در حالت کلی 2 روش برای اعتراض به روادید ردی وجود دارد.

 

 

1- اعتراض حقوقی(شکایت)

 

معمولا این روش  خیلی روش مناسبی برای رد شدن روادید (ویزا) نیست. چرا که سفارت معمولا دلیلی که از نظر خود منطقی است را برای رد ویزای اشخاص در نظر گرفته است. و شکایت کردن فقط مشکلات مختلفی را ایجاد می کند و همچنین شانس های دوباره را برای ویزا گرفتن از بین می برد. که طبق تجربیات بدست آمده این مورد اصلا توصیه نمی شود.

 

2- اعتراض از طریق نامه 

 

اعتراض به ریجکتی ویزا با استفاده از نگارش نامه هایی به منظور تجدید نظر در روند بررسی ویزا می تواند خیلی مفید باشد.

نامه هایی که با هدف توجیه بهتر و بیشتر دلایل سفر و توضیح دادن یسری از موارد که در پر کردن فرم های مربوط به ویزا در سفارت امکان ان فراهم نبوده, می تواند مفید باشد.

 

 

شرایط نوشتن نامه اعتراض برای رد ویزا

 

شرایط نامه های اعتراض ویزا

 

در نامه های اعتراضی که برای سفارت نوشته می شود باید موارد زیر رعایت شود:

 

1- حتما در نامه های اعتراض با افراد با تجربه مشورت کنید.( چون بیشتر از یکبار فرصت اعتراض برای شما فراهم نیست).

 

2- نامه های اعتراض برای هر کشوری متفاوت می باشد. ( مثلابرای کشوری مانند آلمان نامه اعتراض نباید حاوی هرگونه اسناد و مدارک باشد.)

 

مراحل نوشتن نامه اعتراض برای سفارت

 

3- تا حد امکان نامه را در یک صفحه بنویسید و از نوشتن موارد بی اهمیت خودداری کنید.

 

4- سعی کنید تا حد امکان ابتدا دلیل خودتان را از سفر مشخص کنید بعد به بیان اصل دلیل ریجکتی بپردازید.

 

5- معمولا نامه اعتراض به زبان انگلیسی و یا بعضا به زبان خود کشور مورد تقاضا باید نوشته شود.

 

6- بیان نامه های اعتراضی نباید اعتراض گونه باشد و مخصوصا از پرداختن به جملات حاوی تهدید ویا توهین خودداری شود.

 

 

ریجت ویزای هلند

 

هلند یکی از کشور های پر طرفتار در بین کشور  های محدوده شینگن است. و به دلیل دارا بودن شرایط مناسب تحصیلی و کاری و از همه مهمتر شرایط توریستی , هر ساله افراد زیادی را به خود جذب می کند.

اما کشوری با اینهمه ویژگی های مناسب برای انواع مهاجرت, در سالهای اخیر با مشکلات ردشدن ویزای متقاضیان زیادی روبرو شده است. و باعث بهم خوردن برنامه کاری, تحصیلی و توریستی متقاضیان شده است.

 

دلایل رد شدن ویزای هلند

 

متقاضیان مهاجرت به هلند  بعد از سپری شدن مهلت انتظار برای ویزا با مشکلی به اسم رد ویزا یا ریجکت و یا به اصطلاح تخصصی تری ریفیوز شدن ویزاهایشان مواجه می شوند.

 

نحوه اعتراض به رد ویزای هلند

 

نامه دریافتی از سوی سفارت معمولا دارای 12 بند می باشد که سفارت با بررسی مدارکی که برای پر کردن ویزا از شما درخواست کرده اند , یک , دو یا 3 مورد از این بند ها را بعنوان موردی که مورد قبول سفارت واقع نشده است بیان می کند.

یکی از از مهمترین این دلایل, عدم مشخص بودن هدف از سفر است.

دلیل تعیین این مورد از دیدگاه سفارت می تواند به ازدیاد تعداد پناهنده شدن افراد در طی این سالهای اخیر باشد. و یا به دلیل ارائه ندادن مستندات مورد قبول برای سفارت که فرد متقاضی به دلایل شغلی و زندگی نمیتواند هدفی غیر از هدف مشخص شده برای سفر( نوع ویزای درخواستی که ممکن است ویزای تحصیلی, ,ویزای توریستی و یا کاری باشد) داشته باشد.

دلیل دیگری که معمولا متقاضیان این کشور با ان مواجه می شوند مربوط به بند مشخص نبودن بازگشت به کشور و یا لا عنوان نامعلوم بودن مدت اقامت در این کشور است. که باز هم برمی گردد به دلیل اصلی که سفارت به دلیل جلوگیری از زیاد شدن پناهنده گی در کشور هلند خیل سختگیرانه با این مسئله برخورد می کند.

 

دلیل خیلی ضعیفی که معمولا به ندرت سفارت روی این موضوع متمرکز می شود مورد تمکن مالی می باشد. که این مسئله با توجه به حساسیت های قابل پیش بینی از سوی افسران سفارت متقاضیان را به این اقدام وادار می کند که بیش از مبلغ تعیین شده برای سفارت ارائه دهند.

 

ریجکت ویزای هلند

 

 

روند پیگیری و ثبت اعتراض و یا درخواست تجدید نظر برای رد ویزا

 

افراد معمولا بعد از دریافت نامه های ریجکتی (رد) ویزا از سوی سفارت که معمولا در قالب ایمیل ارسال می شود به مدت 1 ماه از تاریخ دریافتی نامه وقت دارند برای ثبت نامه های اعتراض اقدام کنند و این مدت نباید به تاخیر بیفتد.

دلیل حساسیت ویزاهای شینگن نه فقط برای سفر و رفتن و رسیدن به مقصد است, بلکه به علت نمره مثبت و یا منفی می باشد که در کارنامه فرد متقاضی ثبت شده و برای سفر های بعدی کمک کننده یا مشکل ساز خواهد بود.

چرا که سفارت برای فردی که در پرونده خود چندین سفر موفقیت آمیز برای کشورهای محدوده شینگن داشته است می تواند نظر مثبتی برای ویزاهای بعد ی داشته باشد.

افرادی که با رد ویزا مواجه می شوند به مدت 6 ماه از گذشت تاریخ رد ویزاهایشان می توانند دوباره برای درخواست ویزای جدید اقدام نمایند ولی با احتمال موفقیت کمتر .

 

اقدامات لازم

 

* اقداماتی که بعد از دریافت نامه از سوی سفارت باید انجام شود فراهم آوردن مدارک و مستندات که به روند ثبت درخواست تجدید نظر کمک می کند و مشاوره گرفتن برای درخواست نامه اعتراض یا تجدید نظر.که با توجه به این مسئله که فقط برای ۱ مرتبه می توانند به درخواست تجدید نظر اقدام نمایند پس باید این فرایند خیلی با عجله صورت نگیرد.

*از مراجعه حضوری به ویزا متریک یا سفارت خود داری فرمایید. چرا که این اقدام صرفا به تلف کردن وقت شما منجر می شود و از اینکه افسران سفارت ها پیگیر نامه های شما هستند شکی نداشته باشید. پس باید تمرکز اصلیتان را روی نوشتن نامه تجدید نظر و دفاع از ویزای درخواستی خود بگذارید.

* تا حد امکان از قرار دادن مدارک در پیوست نامه خودداری فرمایید. چرا که نامه های دارای پیوست از دید افسران سفارت به منزله در خواست جدید به حساب می آید و شما با جواب اینکه درخواست شما امکان پذیر نمی باشد و مدت زمان شش ماه بعد برای درخواست جدید اقدام فرمایید مواجه خواهید شد. 

 

نمونه نامه اعتراض به رد ویزای شینگن

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جهت مشاوره درباره "رد ویزای شینگن" می توانید در سراسر کشور با شماره های زیر در تماس باشید
۰۹۱۰۳۹۸۵۸۴۰
و یا
۰۹۳۰۷۵۷۶۳۶۸
« زمان پاسخگویی از ۸ صبح لغایت ۱۲ شب می باشد »

برچسب ها: ریجکت ویزای شینگن, وقت سفارت, ویزای تحصیلی و توریستی, دلایل رد ویزا, نحوه اعتراض به ویزای شینگن, رد ویزای هلند, ویزامتریک, ریجکن

نظرتان را برای ما ارسال کنید

نام و نام خانوادگی*
رایانامه*
موضوع*
تصویر امنیتی
پیام*
رنگ را انتخاب کنید