• ۰۹۱۰۳۹۸۵۸۴۰
  • moshaver[at]RahnamaMoshaver.com
زمان و شرایط ثبت نام دوره های کمک پرستاری سال ۱۳۹۸

زمان و شرایط ثبت نام دوره های کمک پرستاری سال ۱۳۹۸

جهت مشاوره درباره "زمان و شرایط ثبت نام دوره های کمک پرستاری سال ۱۳۹۸" می توانید در سراسر کشور با شماره های زیر در تماس باشید
۰۹۱۰۳۹۸۵۸۴۰
و یا
۰۹۳۰۷۵۷۶۳۶۸
« زمان پاسخگویی از ۸ صبح لغایت ۱۲ شب می باشد »

 

 

شرایط  ثبت نام دوره های  کمک پرستاری سال 1398

 

 

برای افراد علاقمند به حوزه بهداشت و درمان, دوره های کمک پرستاری و یا دوره های کمک بهیاری در سراسر کشور وجود دارد.

این دوره ها داری شرایط و گرایش های مختلفی هستند که توجه به این موارد قبل از ثبت نام کمک فراوانی به متقاضیان این دوره می نماید.

خیلی از داوطلبان کنکوری بعد از نتیجه نگرفتن و یا موفق نشدن برای دستیابی به رشته های بالینی و یا پزشکی که دیگرشرایط شرکت در کنکور را ندارند دوره های کمک پرستاری می تواند کمک کننده باشند.

 

زمان ثبت نام دوره کمک بهیاری و کمک پرستاری سال 98

 

 

دلایل شرکت در دوره های کمک پرستاری (کمک بهیاری)

 

 

 

درراستای اجرای طرح تحول سلامت کشور و اهمیت ویژه حرفه پرستاری و بهیاری در این فرایند، معاونت نظام  پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برگزاری دوره یک‌ساله برنامه تربیت و آموزش بهیاری یکساله (کمک پرستاری) و یا کمک بهیاری در سراسر کشور (به تعداد 10.000نفر) را به عهده سه مجری آموزشی گذاشته است.

برهمین اساس، جهاددانشگاهی، سازمان بسیج جامعه پزشکی، شرکت تعاونی کارکنان نظام سلامت کشور، مأموریت یافته‌اند که به شکل یکپارچه و هماهنگ دوره‌های خود را برگزارنمایند.

متقاضیان علاقه‌مند با حداقل تحصیلات دیپلم می توانند برای ثبت‌نام اقدام کنند  و براساس محل زندگی خود  می‌توانند پس از ثبت نام در هر یک از ۱۳۵ مرکز آموزشی جهاد دانشگاهی در سراسر کشور دوره‌های مذکور را بگذرانند.

 

شرایط و زمان ثبت نام دوره کمک پرستاری 1398

 

برای اطلاع از اسامی جهاد دانشگاهی های برگزار کننده این دوره ها در استان مد نظرتان می توانید با مشاوران برجسته ما تماس حاصل فرمایید.

 

 

لازم به ذکر است متاسفانه برخی از موسسات خصوصی و غیر دولتی در استانهای مختلف دوره های کوتاه مدتی را با عناون دوره های کمک پرستاری برگزار میکنند که به هیچ عنوان اعتبار علمی ندارند.

 

در کشور ایران نیز با توجه به نیاز مبرم به وجود نیروهای کمکی در کادر پرستاری و به منظور پوشش دادن بخشی از شرح وظایف پرستاران که قابل واگذاری به نیروهای کمکی می باشد،ضوابط و برنامه دوره آموزشی کمک پرستاری از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه، تدوین و تصویب گردیده و از سوی جهاد دانشگاهی اجرا می گردد.

این دوره مهارتی از سه بخش آموزش نظری، عملی و بالینی تشکیل شده و منتج به ارائه گواهی نامه کمک پرستاری و یا کمک بهیاری از طرف جها دانشگاهی ویا نظام پرستاری بسته به نوع ثبت نام شما ، به فراگیران خواهد شد. کمک پرستاران با گذراندن این دوره آموزشی تحت نظارت پرستاران اقدامات ایمن و موثر را مطابق با شرح وظایف مصوب کمک پرستاری برای بیماران بستری یا سرپایی انجام می دهند.

زمان برگزاری دوره های بهیاری و کمک پرستاری 1398

معرفی شرایط دوره :

 

این دوره در حال حاظر زیر نظر جهاد دانشگاهی ثبت نام انجام میگیرد و فعلا از نظام پرستاری خارج شده است.

 

طول این دوره که شامل نظری و عملی است، مجموعا به مدت دوماه ونیم و  300 ساعت  می باشد.

 

دوره بالینی و یا کر در بیمارستان  به مجموع 1080 ساعت و در 8 ماه انجام می پذیرد.

 

برنامه آموزشی دوره های یکساله کمک پرستاری (کمک بهیاری) 

 

برنامه آموزشی و طول دوره کمک پرستاری و کمک بهیاری یک ساله

 

تذکر: بیمارستان های مورد نظر برای کارورزی متقاضیان از طرف جهاد دانشگاهی معرفی می شوند و هیچگونه تعهدی در قبال استخدام ندارند.

 

اشتغال این داوطلبان صرفا از طریق فراخوان هایی است که مراکز بهداشت و درمان در ماه های مختلف اعلام می نمایند. و ابین داوطلبان می توانند با در دست داشتن مدارک مربوطه برای استخدام اقدام نمایند.

 

برای اطلاع از استخدامی این دوره ها در استان مربوطه می توانید با مشاوران در این حوزه ارتباط برقرار نمایید.

 

مواردی که در این دور ها یاد می گیرید:

 

شرایط دوره های کمک پرستاری جهاد دانشگاهی

 

 

ویژگی های کمک پرستار (کمک بهیاری):

 

برقراری ارتباط مناسب با بیماران و خانواده آنها

مراقبت  جسمی ، روانی و معنوی از بیماران

ارائه خدمات تغذیه ، تامین بهداشت اولیه فردی بیماران ، جابجایی و نقل انتقال بیماران

آماده کردن وسایل و تجهیزات مورد نیاز برای معاینه و مرا قبت از بیماران

تامین نظافت محیط بستری بیمار

کمک در پذیرش و ترخیص بیماران

پذیرش مسئولیت ارتقاء دانش و مهارتهای مورد نیاز

 

شرایط ثبت نام دوره های کمک پرستاری:

 

مبلغ شهریه این دوره به میزان ۳۶,۵۰۰,۰۰۰ ریال می باشد که به شکل اقساط قابل پرداخت است.

– متقاضیان پس از مراجعه به مراکزثبت نامی و تکمیل اطلاعات درخواستی جهت اعلام داوطلبی مبلغ ۵۰۰,۰۰۰ ریال از طریق درگاه بانکی سایت واریز خواهند کرد. لازم به ذکر است این مبلغ به جهت انجام خدمات اداری، بررسی مدارک و مصاحبه اخذ خواهد شد و غیر قابل عودت خواهد بود، ولی در صورت ثبت نام قطعی این مبلغ از کل شهریه کسر خواهد گردید.

– پس از تأیید داوطلب، کاربر واحد می‌تواند از طریق سایت، وضعیت فراگیر را (در حال بررسی، تأیید شده، رد شده) مشاهده نماید.

– پس از رؤیت وضعیت داوطلب، واحد می‌بایست با داوطلبان تأیید شده تماس گرفته تا حضوراً به واحد مراجعه کرده و فرم‌ها و مدارک خود را (اعم از: اصل و کپی گواهینامه دیپلم، ۳ قطعه عکس ۴*۳، اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی، به انضمام چک بانکی و یا سفته جمعاً به مبلغ ۲۴.۰۰۰.۰۰۰ ریال) جهت انجام مراحل بعدی و صدور کارت شناسایی تحویل نمایند.

– پس از ثبت‌نام حضوری و تأیید نهایی توسط مراکز ذیصلاح، داوطلب می‌بایست برای پرداخت قسط اول شهریه به مبلغ ۱۲.۰۰۰.۰۰۰ ریال، حتماً از طریق درگاه الکترونیکی سایت اقدام نماید.

– پرداخت شهریه فقط از طریق درگاه الکترونیکی بانکی سایت مقدور خواهد بود. توضیح: واحد در این مرحله موظف به صدور کارت شناسایی برای فراگیر خواهد بود.

جهت مشاوره درباره "زمان و شرایط ثبت نام دوره های کمک پرستاری سال ۱۳۹۸" می توانید در سراسر کشور با شماره های زیر در تماس باشید
۰۹۱۰۳۹۸۵۸۴۰
و یا
۰۹۳۰۷۵۷۶۳۶۸
« زمان پاسخگویی از ۸ صبح لغایت ۱۲ شب می باشد »

برچسب ها: شرایط دوره کمک پرستاری ۹۸, زمان برگزاری دوره های کمک پرستاری ۹۸، شرایط دوره های کمک بهیاری، دوره های کمک پرستاری سال ۹۸ ، هزینه ثبت نام دوره های کمک پرستاری

نظرتان را برای ما ارسال کنید

نام و نام خانوادگی*
رایانامه*
موضوع*
تصویر امنیتی
پیام*
رنگ را انتخاب کنید