• ۰۹۱۰۳۹۸۵۸۴۰
  • moshaver[at]RahnamaMoshaver.com
انواع معافیت پزشکی سربازی در سال ۱۳۹۹

انواع معافیت پزشکی سربازی در سال ۱۳۹۹

جهت مشاوره درباره "انواع معافیت پزشکی سربازی در سال ۱۳۹۹" می توانید در سراسر کشور با شماره های زیر در تماس باشید
۰۹۱۰۳۹۸۵۸۴۰
و یا
۰۹۳۰۷۵۷۶۳۶۸
« زمان پاسخگویی از ۸ صبح لغایت ۱۲ شب می باشد »

 

انواع معافیت پزشکی در سال 1399

 

با توجه به اینکه خدمت سربازی برای مشمولان وظیفه دارای فراز و نشیب های زیادی بوده و معمولا برای افراد مختلف در شرایط زمانی متفاوت، اخذ معافیت ها و یا کسری ها از مسائل مهم به حساب می‌اید.

لذا مشولان خدمت سربازی به منظور اقدام به ارسال دفترچه اعزام باید سلامت جسمانی کامل را دار باشند.که این مهم توسط پزشکان مجرب در حوزه وظیفه مورد بررسی قرار می گیرد. از این رو معافیت پزشکی سربازی کمک زیادی به افراد دارای بیماری می کند. تا با خطرات و عواقب بعدتر در حین خدمت مواجه نشوند.لذا جهت آشنایی با قوانین و مقررات معافیت پزشکی و انواع آن شما را دعوت می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

شرایط جدید معافیت پزشکی سربازی در سال 99

 

دسته بندی معافیت های پزشکی

 

 معافیت پزشکی دائم

معاف از خدمات رزم

معاف از پاسداری (گروه ب)

 

انواع معافیت پزشکی در سال 1399

 

مشمولان از نظر توان و سلامتی جسمی و روانی در چهار دسته زیر قرار می گیرند :

الف دسته یکم : کسانی که از لحاظ جسمی و روانی ، سالم بوده وقادر به انجام خدمت دوره ضرورت هستند .

ب- دسته دوم : کسانی که دچار بیماری و نقص عضوو اختلال روانی جزئی هستند و اگر چه به دلیل عدم برخورداری از سلامتی کامل ،توان انجام امور رزمی را ندارند ولی به تناسب نوع بیماری یا نقص عضو و با لحاظ میزان تحصیلاتشان ، قادر به انجام خدمت دوره ضرورت در امور غیررزمی هستند و به عنوان مشمولان معاف ازرزم شناخته می شوند .

ج- دسته سوم : کسانی که دچار عدم رشد یا بیماری های جسمی یا روانی درمان پذیر هستند و به دلیل اینکه باید برای بازیابی سلامت ،تحت درمان ومعالجات لازم قرار گیرند ،در مدتی که براساس ضوابط موضوع نمی گردد،قادر به انجام خدمت دوره ضرورت نیستند و در مدت مذکور، به عنوان مشمولان معاف موقت پزشکی شناخته می شوند.

د- دسته چهارم : کسانی که دچار بیماری و نقص عضو یا اختلال روانی غیر قابل درمان هستند و به طور دائم ، قادر به انجام خدمت دوره ضرورت در امور رزمی یا غیر رزمی نیستند و آن دسته از مشمولان معاف موقت پزشکی که با رعایت ترتیبات مقرر در ماده ( 40 ) قانون و ماده ( 25 )این آیین نامه ، نیاز به معالجات طولانی مدت (بیش از دو سال ) دارند و به عنوان مشمولان معاف دائم پزشکی شناخته می شوند .

 

معاینات پزشکی

 

پزشک اول ،یک نفرازپزشکان نیروهای مسلح می باشدودرصورت نبودن ،ازپزشکان غیرنظامی متعهد که صلاحیت آنان به وسیله نیروی انتظامی تایید شده باشد ،استفاده خواهد شد.

پزشک اول ،وضعیت جسمی وروانی مشمولان را با لحاظ ماده ( 2)این آیین نامه ،مورد معاینه قرارداده و نتیجه را دربرگه معاینه اولیه که توسط سازمان تهیه می شود،درج ومهروامضاء می نماید.

 

درصورتی که پزشک اول ،مشمول را جزء دسته یکم موضوع ماده ( 2)تشخیص دهد ووی به این تشخیص، اعتراض داشته باشد یا مشمول را جزء دسته های دوم تا چهارم تشخیص دهد، موضوع برای اظهار نظر به شورای شهرستان احاله خواهد شد .

 

شورای شهرستان از سه نفر پزشک نیروهای مسلح تشکیل می گردد و رای اکثریت آنان ملاک عمل است .

 

ناگفته نماند در برخی از استانها کمسیون شورای عالی نیز بعد از کمسیون پزشکی برگزار می شود. که این کمسیون شانس مجددی را برای افرادی که در کمیسیون پزشکی  رد شده اند ایجاد می کنند که در این کمیسیون مورد موافقت قرار بگیرند.

 

برای اطلاع از مقررات جدید و انواع بیماری می توانید با متخصصان حوزه نظام وظیفه تماس بگیرید. 

 

جهت مشاوره درباره "انواع معافیت پزشکی سربازی در سال ۱۳۹۹" می توانید در سراسر کشور با شماره های زیر در تماس باشید
۰۹۱۰۳۹۸۵۸۴۰
و یا
۰۹۳۰۷۵۷۶۳۶۸
« زمان پاسخگویی از ۸ صبح لغایت ۱۲ شب می باشد »

برچسب ها: معافیت پزشکی, خدمت سربازی, اعزام به خدمت سربازی، انواع معافیت پزشکی، کمیسیون پزشکی 

نظرتان را برای ما ارسال کنید

نام و نام خانوادگی*
رایانامه*
موضوع*
تصویر امنیتی
پیام*
رنگ را انتخاب کنید