• ۰۹۱۰۳۹۸۵۸۴۰
  • moshaver[at]RahnamaMoshaver.com
انتخاب رشته کنکور سراسری 98

انتخاب رشته کنکور سراسری 98

جهت مشاوره درباره "انتخاب رشته کنکور سراسری 98" می توانید در سراسر کشور با شماره های زیر در تماس باشید
۰۹۱۰۳۹۸۵۸۴۰
و یا
۰۹۳۰۷۵۷۶۳۶۸
« زمان پاسخگویی از ۸ صبح لغایت ۱۲ شب می باشد »

 

انتخاب رشته کنکور سراسری 98

 

انسان در مسیر زندگی با فراز و نشیب هاي فراوانی روبه رو می شود که برخی از آنها سرنوشت ساز هستند از جمله آنها می توان به انتخاب رشته تحصیلی و انتخاب شغل اشاره کرد . انتخاب رشته تحصیلی و انتخاب شغل ارتباط بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند و نمی توان این دو را جدا از هم در نظر گرفت .

انتخاب رشته تحصیلی به شکلی مقدمه انتخاب شغل است به طوري که رشته تحصیلی مدرسه و دانشگاه راه ورود به مشاغل وابسته به آن رشته است.

با توجه به تعاریف و موارد ذکر شده این نکته قابل فهم و درك است که دانشجوي بی علاقه به رشته تحصیلی خود ، مهارت و توانایی لازم براي شغل متناسب با رشته تحصیلی خود را به دست نخواهد آورد و در آینده نیز شغل مورد نظر را با علاقه و رضایت انجام نخواهد داد و در نتیجه سرمایه یک کشور که آن هم سرمایه نیروي انسانی می باشد بدون هیچ بهره وري از بین می رود.

با توجه به اهمیت شغل و ارتباط آن با پیشرفت یک کشور در این مقاله سعی شده رشته هاي دانشگاه و زمینه هاي شغلی وابسته به آن براي دانش آموزان و داوطلبان کنکور معرفی شود تا این عزیزان بتوانند با شناخت و آگاهی بهتر رشته هاي مورد علاقه خود را انتخاب نمایند این مقاله  علاوه بر ای براي دانش آموزان و داوطلبان کنکور مفید این  می باشد،برای خانواده ها نیز مفید بوده،تا بتوانند با ارائه اطلاعاتی دقیق فرزندان ودوستان خود را بهتر راهنمایی نمایند ، همچنین اطلاعات این مقاله براي تمام افراد کنجکاو و علاقمند به آشنایی با مشاغل گوناگون جهت  بالا بردن سطح معلومات علمی و عمومی مفید است.

ما در این مقاله سعی بر این داریم تا با آموزش و راهنمایی داوطلبان کنکوری و همچنین دادن اطلاعات مناسب در مورد آخرین تغییرات انتخاب رشته و نحوه مشاهده کارنامه نتایج اولیه  وبا نحوه انتخاب رشته آشنا شوند.   

 

مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری 98

 

باتوجه به ادغام کنکور های آزادو سراسری و با توجه به اینکه با نتایج کنکورسراسری 98 بنا به اعلام سازمان سنجش کشور ازتاریخ  16 مرداد در سایت سازمان سنجش قابل مشاهده می باشد.لذا داوطلبان  می توانند با مراجعه  به سامانه اینترنتی سازمان سنجش و بعد قسمت سمت راست گزینه سراسری و سپس اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری می توانند نتایج خودر را مشاهده نمایند.

داوطلبان کنکور سراسری 98 با ورود به سامانه اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری از طریق سایت sanjesh.org و با توجه به شماره پرونده و کد رهگیری که در زمان ثبت نام در کنکور سراسری 98 (بهمن ماه ) دریافت و ذخیره نموده اند, از سه طریق می توانند به کارنامه اولیه خود دست پیدا کنند.

داوطلبان کنکور یا از طریق وارد نمودن شماره شناسنامه، تاریخ تولد و کد داوطلبی خود، یا از طریق وارد نمودن شماره پرونده و کد رهگیری 16 رقمی و یا از طریق وارد نمودن شماره شناسنامه، شماره پرونده و شماره سریال شناسنامه به نتایج اولیه کنکور سراسری خود دسترسی داشته باشند.

از این رو باتوجه به تغییرات جدید اعلام شده از سوی سازمان سنجش کشور اعم از تاثیر تغییرات تراز روی نمرات داوطلبان نظام جدید و نظام قدیم , نحوه تاثیرسوابق تحصیلی داوطلب برای نظام قدیم و جدید,فرایند انتخاب رشته را نسبت به انتخاب رشته در سالهای گذشته پیچیده تر کرده است.

فرایند انتخاب رشته کنکور سراسری 98

 

فرایند انتخاب رشته    

 

در ابتدا داوطلبان کنکور سراسری که در آزمون سراسری 98 شرکت به عمل اورده اند می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و در یافت کارنامه اولیه به مشاهده نتایج خود بپردازند.از این رو افرادی که مجاز به انتخاب رشته در گزینه های اعلام شده (روزانه,غیر دولتی و دانشگاه آزاد), می بایست پس از مشاهده نتایج خود و قرار گرفتن دفترچه راهنمای انتخاب رشته و سامانه انتخاب رشته (معمولا دو روز پس از نتایج اولیه) به انتخاب رشته محل های خود بپردازند.تغییر ایجاد شده در انتخاب رشته محل ها افزایش تعداد انتخاب رشته مهم به تعداد 250 (افزایش 100 انتخاب رشته محل نسبت به کنکور 97) می باشد.

نکته مهم: انتخاب رشته کنکور سراسری بدون هزینه می باشد.

نکته مهم: دفترچه انتخاب رشته دانشگاه های سراسری (روزانه, نوبت دوم, پیام نور, غیرانتفاعی, پردیس خودگردان و مجازی ) بادفترچه  انتخاب رشته آزاد متفاوت می باشد.و داوطلبان می توانند هر دور انتخاب رشته را انجام دهند.از این رو داوطلبانی که تمایل به انتخاب رشته دانشگاه آزاد دارند می بایست با مراجعه به سایت azmoon.org  و پرداخت هزینه, انتخاب رشته خود را انجام دهند.

 

انتخاب رشته دانشگاه آزاد و غیر دولتی

 

جهت مشاوره درباره "انتخاب رشته کنکور سراسری 98" می توانید در سراسر کشور با شماره های زیر در تماس باشید
۰۹۱۰۳۹۸۵۸۴۰
و یا
۰۹۳۰۷۵۷۶۳۶۸
« زمان پاسخگویی از ۸ صبح لغایت ۱۲ شب می باشد »

برچسب ها: فرایند انتخاب رشته ,نتخاب رشته ,انتخاب رشته محل, انتخاب رشته کنکور سراسری 98, داوطلبان نظام جدید , نظام قدیم ,کارنامه نتایج اولیه, azmoon.org , دانشگاه آزاد

نظرات ارسال شده

سهیلا میری – 1398/5/16 - 08:30:16 قبل از ظهر

سلام
تشکر بابت سایت خوبتون
مطلبتون عالییییییییییییییی بود برام.

asturma;) – 1398/5/30 - 07:03:43 قبل از ظهر

فکنم بهترین مقاله ای بود که خوندمش 👍👍👌👌

نظرتان را برای ما ارسال کنید

نام و نام خانوادگی*
رایانامه*
موضوع*
تصویر امنیتی
پیام*
رنگ را انتخاب کنید