• ۰۹۱۰۳۹۸۵۸۴۰
  • moshaver[at]RahnamaMoshaver.com
نحوه پذیرش خدمت سربازی در سپاه

نحوه پذیرش خدمت سربازی در سپاه

جهت مشاوره درباره "نحوه پذیرش خدمت سربازی در سپاه" می توانید در سراسر کشور با شماره های زیر در تماس باشید
۰۹۱۰۳۹۸۵۸۴۰
و یا
۰۹۳۰۷۵۷۶۳۶۸
« زمان پاسخگویی از ۸ صبح لغایت ۱۲ شب می باشد »

 

گرفتن پذیرش در سپاه پاسداران

 

تعریف:

 

 پذیرش در سپاه یعنی اینکه شما با ھر سطح سوادی با داشتن یکسری شرایط میتونید وارد سپاه شوید و دوران خدمتتان را در آن ارگان بگذرانید.

 

مزایا:

 

- 1   بر خلاف امریه ، نیازی به مدرک خاصی نداره

. 2    بر خلاف امریه ، حتما نباید عضو کمیته امداد ، جانباز یا شھید باشید

   3-  می تونید محل خدمت رو خودتون مشخص کنید (با گرفتن پذیرش اون محل

 سپاه از نظر خیلی افراد یکی از راحت ترین ارگانھا برای خدمت است

 5 -می تونید دوره آموزشی که از نظر خیلی ھا یکی از سخت ترین قسمتھای سربازیست رو نرید! (ھمین مورد به تنھایی برای پذیرش کافیه

 ) 6 –برخلاف امریه ، می تونید از ھمه کسریھاتون (در صورتی که غیبت نداشته باشید) استفاده کنید

. 7 -  اکثر ارگانھای سپاه برای پذیرش شرایط خاصی دارند که در ادامه به آنھا اشاره می کنم

 

نحوه پذیرش:

 

 البته اگه تخصصی اشته باشیم ، بعضی از ارگانھا فقط افراد با رشته ھای خاص(مثلا کامپیوتر و عمران) و با مدارک خاص (مثلا لیسانس و فوق دیپلم و دیپلم) را جذب (پذیرش) می کنند. نگھبانی دادن و اینکه ھر کاری را آنھا بی چون و چرا باید بپذیرند و زیاد صحبت تخصص در میان نیست (حتی اگرتخصص ھم اکنون با توجه به اینکه بیشتر سازمانھا ی نظامی به نیروھای دیپلم و زیر دیپلم نیاز دارند (برای بالای برجک ، داشته باشند) ) ، این سازمانھا بیشتر به جذب این افراد می پردازند تا جذب لیسانسه ھا و افراد تحصیل کرده د رمقاطع بالاتر. خلاصه بگویم افراد تحصیل کرده با مدرک دانشگاھی کارشان تا حدودی در گرفتن پذیرش سخت تر است . از جمله شرایط کلی پذیرش در سپاه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

شرایط گرفتن پذیرش در سپاه

 

 

 

1- مھمترین شرط اینه که ارگانی که شما به آن مراجعه می کنید باید به کسی با مدرک ، رشته یا تخصص مثل شما نیاز داشته باشد

 

2- داشتن کارت سبز (گذراندن دوره تکمیلی بسیج یا به عبارتی داشتن کفایت از آموزش) البته در ھمه ارگانھا الزامی نیست ، ولی داشتن آن احتمال پذیرش شما را بسیار افزایش می دھد. نحوه گذراندن این دوره را در ادامه شرح می دھم

 

3- داشتن سابقه بسیج فعال

 نحوه پذیرش در سپاه

 

 

 

 4- نداشتن غیبت ھمونطور که دیدید برای داشتن بعضی از شرایط باید از چند سال قبل از اعزام به فکر باشید. کارت سبز یا دوره تکمیلی یا گرفتن کفایت از آموزش نحوه پذیرش: بھترین قسمت کار ھمینه . . . . شما میتونید با گزراندن دوره ای 30 روزه با روزی حدودا 4 ساعت در شھر خودتان ، دوره آموزشی رو نرید  یعنی شما ھر روز مثلا ساعت 6 تا 10 بعد از ظھر میرید جایی شبیه پادگان و در کلاسھای مختلف شرکت می کنید و بعد بر می گردید خونه .

حتی لازم نیست موھای خود را کوتاه کنید و بعضی از قوانین دیگه که در آموزشی اجباری است ولی در این دوره نه. دقت کنید لازم نیست این دوره رو چند ماه مونده به اعزام طی کنید .

شما میتونید در حین تحصیل و یا در ایام تابستان چند سال قبل از اعزام در این دوره شرکت کنید.

 

معرفی دوره تکمیلی 

 

دوره تکمیلی 

 

به این صورت است که شنبه ھا تا 5شنبه ھا از ساعت مثلا 6 تا 10 کلاس ھست و جمعه ھا از صبح تا غروب می روید میدان تیر برای تیر اندازی. در پایان دوره ھم 3 تا 5 روز به یک اردو می روید.

نه اینکه فکر کنید می روید جایی مثل پدیده شاندیز و از اینجاھا بلکه به جاھایی مثل اقامت در بیابانھای فلان جا خواھید رفت.

بعد از اون دوره 30 روزه باید یه دوره 15 روزه نظامی ھم برید که البته توی پادگان و بعد از تعیین تاریخ اعزام و قبل از اعزام باید برید مراحل شرکت در دوره تکمیلی:

 

گرفتن کارت عادی بسیج ----> گرفتن کارت فعال بسیج ----> شرکت در دوره تکمیلی البته دقت کنید زمان شرکت در این دوره باید حداقل 6 ماه قبل از اعزام باشد.

نکته: این دوره را فقط سپاه قبول دارد و اگر شما نتوانید قبل از اعزام در جایی پذیرش شوید و یا پذیرش شما لغو شد و ھنگام تقسیم در ارتش یا نیروی انتظامی بیافتید باید دوره آموزشی را شرکت کنید و به خاطر گزراندن این دوره فقط 2 ماه از خدمت شما کسر خواھد شد.

نحوه گرفتن کارت عادی و فعال بسیج رو دیگه فکر کنم ھمه تا حدودی بدونند.........

 

بعد از گرفتن کارت فعال برای ثبت نام دوره تکمیلی به «حوزه» مربوطه بروید و زمان برگزاری و شرایط ثبت نام را سوال کنید (این «حوزه» را با «حوزه علمیه» اشتباه نگیرید!)

 

***نحوه پذیرش:

 

برای گرفتن پذیرش در سپاه شما باید مراحل زیر را طی کنید

 

1- پست  کردن دفترچه

- 2 پس از حدود 2ھفته برگه ای که معروف به برگه سبز است از طریق پست برای شما می آید. حالا با در دست داشتن مدارک زیر به ار گانھای مختلف سپاه سر بزنید و ببینید آیا شما را پذیرش می کنند یا نه ( البته الان دیگه تاریخ اعزامتون رو ھمون روز ثبت نام و ارسال مدارک بھتون میدن): الف) اصل و کپی برگه سبز ب) کپی شناسنامه و کارت ملی ج) اصل و کپی کارت بسیج فعال یا عادی (بھتره که فعال داشته باشید) ه) عکس د) اصل و کپی کارت دوره تکمیلی

نکته 1 :اگه شما معاف از رزم باشید یا کسری جبھه زیادی داشته باشید و توی برگه سبزتون درج شده باشه و یا به ھر نحو دیگه موقع پذیرش متوجه بشند ، شما رو پذیرش نخواھند کرد!

نکته 2: از پذیرش ھمزمان توی چند ارگان سپاه جدا خودداری کنید چون تا اونجایی که من شنیدم اگه این کار رو انجام بدید توی ھیچکدام پذیرش نمیشوید و کد شما برای نیروی انتظامی یا ارتش می خورد

-  3حدود 1 تا 2 ھفته مانده به تاریخ اعزام برگه سفیدی درب منزل شما خواھد آمد که محل دوره آموزشی شما رو تعیین کرده است. اگه توی اون برگه محل آموزش شما توی یکی از پادگانھای نیروی انتظامی یا ارتش بود یعنی متاسفانه شما پذیرش نشدید که البته احتمال خیلی کمه ، پس الکی نترسید و به خدا توکل کنید.

حالا وقت اینه که اگه محل طی دوره آموزشی شما توی سپاه بود و شما دوره تکمیلی گذرانده اید، با در دست داشتن کارت تکمیلی خود به سپاه استان خود ( قسمت آموزش ) بروید تا از روی کارت تکمیلی برگه کفایت از آموزش برای شما صادر بشه (به این مورد خیلی خیلی دقت کنید و گرنه توی آموزشی کارت تکملی رو از شما قبول نمی کنند) شما اون روز یا روز دیگه ای که اعلام می کنند به محل آموزشی اعزام خواھید شد و اگر کفایت از آموزش داشتید پس

4 -در تاریخ اعزام به محلی که توی برگه سفیدتون درج شده مراجعه کنید و کارھایی رو که بھتون گفتند انجام بدید. از طی مراحل ثبت نام و گرفتن جیره استحقاقی(شامل لباس ، پوتین و غیره) ، حدود 2روز تا 1ھفته در محل آموزشی خواھید ماند و بعد به یگانی که در اونجا پذیرش شدید ارجاع می شوید و اگر کفایت از آموزش نداشتید بعد از طی دوره 45 روزه آموزشی به یگانی که در اونجا پذیرش شدید ارجاع می شوید..

 

جهت مشاوره درباره "نحوه پذیرش خدمت سربازی در سپاه" می توانید در سراسر کشور با شماره های زیر در تماس باشید
۰۹۱۰۳۹۸۵۸۴۰
و یا
۰۹۳۰۷۵۷۶۳۶۸
« زمان پاسخگویی از ۸ صبح لغایت ۱۲ شب می باشد »

برچسب ها: گرفتن پذیرش در سپاه پاسداران, استخدامی سپاه, امریه, کسری پروژه, نحوه پذیرش در سپاه, شرایط پذیرش در سپاه, مدارک لازم برای پذیرش در سپاه

نظرات ارسال شده

سعید – 1399/5/26 - 16:05:24 بعداز ظهر

سلام
من یکم آبان اعزاممه و سه ماه اضاف دفترچه‌ایی دارم یه کارگاه هم برا جذبم مدارکمو خواسته آیا با وجود داشتن غیبت امکان جذبم تو گارگاه هست یا نه ؟؟

مهدی امانی – 1399/11/29 - 13:28:23 بعداز ظهر

سلام لطفا تماس بگیرید

علی حسینی – 1399/11/29 - 13:15:26 بعداز ظهر

نظر شما در انتظار بررسی مدیر است.
سلام وقت بخیر من دفترچه پست کردم انصرافی دانشگاهم. اول برج ۲اعزام هستم بیش از یکسال غیبت دارم بخشنامه زده بود تو قرچک که غیبت بیش از یکسال محل سکونت خدمت می‌کنه بعد این که برگه سبز اومد کجا ببرم که محل سکونت خدمت کنم مراحلش چیه ممنون

مهدی امانی – 1399/11/29 - 13:28:59 بعداز ظهر

برای دریافت مشاوره تماس بگیرید

کوروش – 1400/2/20 - 01:24:21 قبل از ظهر

سلام من 20 سالم هست دوره تکمیلی دارم 7 سال بسیجی فعال دارم
پدرمم نظامی هست و تمام درس های کلاس 12 دهم رو پاس کردم فقط 2 تا در مونده که میگن باید بری خدمت بعد پاس کنی سپاه استان پذیرش نهاییم میکنه

مجید – 1400/7/18 - 10:53:28 قبل از ظهر

سلام من میخوام خدمت سربازیم تو سپاه باشه ولی فقط عضو عادی بسیجم فعال نیستم و دوره تکمیلی هم ندارم با این شرایط میتونم در سپاه خدمت کنم؟

مهدی امانی – 1400/7/18 - 22:32:32 بعداز ظهر

سلام بله. لطفا برای مشاوره تماس بگیرید

نظرتان را برای ما ارسال کنید

نام و نام خانوادگی*
رایانامه*
موضوع*
تصویر امنیتی
پیام*
رنگ را انتخاب کنید