• ۰۹۱۰۳۹۸۵۸۴۰
  • moshaver[at]RahnamaMoshaver.com
آغاز تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری و پردیس سال  ۱۳۹۸

آغاز تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری و پردیس سال ۱۳۹۸

جهت مشاوره درباره "آغاز تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری و پردیس سال ۱۳۹۸" می توانید در سراسر کشور با شماره های زیر در تماس باشید
۰۹۱۰۳۹۸۵۸۴۰
و یا
۰۹۳۰۷۵۷۶۳۶۸
« زمان پاسخگویی از ۸ صبح لغایت ۱۲ شب می باشد »

 

 

شروع ثبت نام و اعلام زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۸ 

  

همانگونه که داوطلبان عزیز کنکور کارشناسی ارشد مطلع هستند مقوله تکمیل  ظرفیت مقطع کارشناسی ارشد با تکمیل ظرفیت مقطع کارشناسی کاملا فرق داشته و از حساسیت فوق العاده ای برخوردار می باشد. که در ادامه مطالب به دلایل مهم بودن این مقوله خواهیم پرداخت.

شما در این مقاله ابتدا با کنکور کارشناسی ارشد و بعد با دانشگاه های مهم و در نهایت با شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه های پذیرنده رشته های مختلف آشنا می شوید. لذا شما را دعوت می کنم تاادامه این مقاله مارا همراهی بفرمایید.

 

آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۹


داوطلبانی که مدرک کارشناسی خود را (حداکثر تا ۳۰ بهمن ۹۸ و 31 شهریور ۹۹ ) اخذ نموده اند. می توانند در اذرماه ۹۸ در ازمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد 99 ازطریق سایت سازمان سنجش اقدام به ثبت نام کنند که باید در سایت سازمان سنجش بامراجعه به ادرس sanjesh.org فرم ثبت نام را تکمیل کنند. لذا کسانی که نتوانستهاند دراین مدت زمان تعیین شده توسط سازمان سنجش ثبت نام نمایند برای انها مهلت دوباره ای قرارخواهد گرفت.

 

شرایط تکمیل ظرفیت ارشد 98

 

هدف از ادامه تحصیل کارشناسی ارشد و شرکت در تکمیل ظرفیت سال ۱۳۹۸

 

البته که هدف هر فردی برای ادامه تحصیل ارشد منحصربه فرد بوده و هر داوطلب کنکوری و یا داوطلب شرکت کننده در تکمیل ظرفیت برای ورود به دانشگاه  انگیزه خاص خود را دارد. ولی خیلی از داوطلبان کنکوری بنا به دلایلی مانند نابسامانی های جامعه و وضعیت بد بدستآوردن شغل بعد از فارغ التحصیلی در سرگردانی به سر می برند و نمی توانند برای خود هدفی را مشخص کنند. که بهتر است با دلایل و اهدافی که برای ادامه تحصیل کارشناسی ارشد مورد توجه قرار می گیرد آشنا شوند.
ادامه تحصیل کارشناسی ارشد علاوه بر موقعیت اجتماعی بالاترو خاص فواید دیگری دارد و هدف از تجصیل در افراد مختلف متفاوت است برای مثال اصلی ترین دلیلی که افراد در نظر میگیرند ارتقایشغلی خود و افزایش حقوق.ارتقای دانش.تقویت زبان انگلیسی.فرصت برای امادگی تحصیلی خارج از کشور در مقطع دکترا.بدست اوردن جایگاه شغلی بهتر)  در جامعه ی امروزی مدرک ارشد و دکترا در بورس قراردارند و استخدام افراد با این مدرک در اولویت است و همینطور درمورد اقایانی که خدمت سربازی را پشت سر نگذاشته اند لازم به ذکر است با ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و قبولی در ازمون میتوانند علاوه براقدام به اخذ کسری پروژه که مختص داوطلبان و دانشجویان کارشناسی ارشد است, از مزایای کسری آن استفاده کنند. دراین دوره درجه نظامی بالاتر و محلی بهترو کسر خدمت نیز اخذ نمایند.

زمان ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری 1398


 

لذا برای اطلاع از جزئیات کسری پروژه خدمت سربازی می توانید به مقاله شرایط جدید کسری پروژه خدمت سربازی 98  مراجعه کنید.

 

تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه های داخل کشور یا خارج از کشور؟


باید گفته شود که این مسئله درمورد هزینه ی تحصیل میباشد زیرا در خارج از کشور همزمان با تحصیل و کارکردن به ندرت پیش می اید درحالیکه اگر مقطع دکترا را در خارج از کشور ادامه دهند پیدا کردن کار اسان شده و میتوانند از پس هزینه های تحصیل خود برایند. و همچنین یکی از مزایای پذیرش گرفتن از دانشگاه های خارج از کشور (اپلای) با مقطع کارشناسی ارشد, آسان تر بودن گرفتن بورسیه و کمک هزینه تحصیل نسبت به مقاطع پایینتر می باشد.و البته در خود کشور ایران دانشگاه های نابی برای تحصیل وجود دارند برای مثال از دانشگاه های تاپ برای حقوق در مقطع ارشد دانشگاه تهران.علامه طباطبایی.دانشگاه اصفهان و...


نحوه ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و پردیس 

 

بعد از شرکت در کنکور و انتخاب رشته کسانی که موفق به قبولی نشده اند وزارت علوم برای انها تکمیل ظرفیت را در نظر گرفته است.تکمیل ظرفیت طرحی است که با تاییدیه وزارت علوم امکان انتخاب رشته ی  دوباره برای حضورین در ازمون فراهم میکند که از اواخر ابان و اوایل اذرشروع می گردد. که داوطلبان گرامی در ابتدا به سایت سازمان سنجش مراجعه می کنند و بعد از گزینه های سمت راست صفحه اولیه روی کارشناسی ارشد کلیک کرده و وارد درگاه خرید کارت و تکمیل ظرفیت می شوند.

تکمیل ظرفیت فرصتی بسیارخوباست به این دلیل رقیب هایی که درانتخاب رشته ی اول رتبه ی بهتری داشتند از رقابت حذف شده و این فرصتی عالی برای شما است تا از ان استفاده کنید و درصورت قبولی جز ورودی بهمن خواهید بود.
از دلایل این طرح ظرفیت جدید دانشگاه ها و خالی ماندن صندلی های دانشگاه است که سازمان سنجش هرساله با انتشار دفترچه انتخاب رشته ظرفیت های خالی رشته هارا برای داوطلبانی که در جلسه ی ازمون حضور داشتند اعلام میدارد که می توانند 20 کد رشته محل گزینش کنند. درضمن این طرح درسال 97 لغو شده و تکمیل ظرفیتی برای ارشد در نظر گرفته نشد.

 

 

جهت مشاوره درباره "آغاز تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری و پردیس سال ۱۳۹۸" می توانید در سراسر کشور با شماره های زیر در تماس باشید
۰۹۱۰۳۹۸۵۸۴۰
و یا
۰۹۳۰۷۵۷۶۳۶۸
« زمان پاسخگویی از ۸ صبح لغایت ۱۲ شب می باشد »

برچسب ها: تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد ۹۸, زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ۹۸, زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد ۹۸, شرایط کسری پروژه سال ۱۳۹۸

نظرتان را برای ما ارسال کنید

نام و نام خانوادگی*
رایانامه*
موضوع*
تصویر امنیتی
پیام*
رنگ را انتخاب کنید