• ۰۹۱۰۳۹۸۵۸۴۰
  • moshaver[at]RahnamaMoshaver.com
روش مطالعه و تست زنی صحیح برای کنکور ۹۹

روش مطالعه و تست زنی صحیح برای کنکور ۹۹

جهت مشاوره درباره "روش مطالعه و تست زنی صحیح برای کنکور ۹۹" می توانید در سراسر کشور با شماره های زیر در تماس باشید
۰۹۱۰۳۹۸۵۸۴۰
و یا
۰۹۳۰۷۵۷۶۳۶۸
« زمان پاسخگویی از ۸ صبح لغایت ۱۲ شب می باشد »

 

چگونه بايد براي كنكور درس بخوانيم ؟

 

يكي از بزرگترين دقدغه هاي ذهني داوطلبان اين است كه به چه روشي بايد براي كنكور، درس بخوانند .

آيا بايد متفاوت از دوران مدرسه درس بخوانند ؟

آيا حتما" بايد از كلاسهاي كنكورو روشهاي تستي استفاده كنند؟

آيا بايد از كتابها و جزوات خاصي استفاده كنند؟

آيا بايد خط به خط مطالب را حفظ كنند؟

آيا بايد شب و روز درس بخوانند؟

آيا بايد از خواب و خوراك و ورزش و تفريح بگذرنند؟

چه بايد كرد ؟ كدام راه به موفقيت در كنكور ختم مي شود ؟ و .....

از اين به بعد سعي مي كنم ، جواب اين سوالات را به همراه مطالب جديد و دانستنيهاي مفيد در هر مقاله بگنجانم .

ولي براي شروع، اضطرار بحث چگونگي درس خواندن ، بيشتر محسوس است .

اولا" به علت مهم بودن معدل در كنكور سالهاي آينده، بايد در طول تحصيل بسيار خوب و عميق درس بخوانيد و با معدل عالي ديپلم بگيريد ، در راستاي همين برنامه سازمان سنجش هم با مفهومي كردن سوالات در يكي دو سال اخير داوطلبان كنكور را به خواندن دقيق كتب درسي و عدم استفاده از روشهاي كوتاه و تستي تشويق كرده است.

 

نحوه صحیح تست زنی برای کنکور

 

اين جملات را شايد خيلي شنيده باشيد :

 

كنكور خيلي سخت بود !!!

سوالات وقت گير بود ، هر چي حل مي كردم به جواب نمي رسيدم !!!

همه ي اونارو حفظ بودم ولي نمي تونستم از 4 گزينه يكي رو انتخاب كنم !!!

بعضي سوالا اصلا" از كتاب نبود !!! و....

چرا ؟

چرا اينگونه شده ؟

چرا داوطلبان نمي توانند آن طور كه بايد و شايد به سوالات جواب دهند؟

بعد از بررسي سوالات 10 سال گذشته ي كنكور و مقايسه و تحليل روند سوالات به اين نتيجه رسيديم كه سوالات به سمت مفهومي و دقيق شدن پيش مي روند ، يعني كاملا" از كليشه اي بودن خارج شده اند .

همچنين سازمان سنجش تصميم گرفته است، دقيقا" فقط از متون ،مثالها و تمارين كتب درسي و مطالب مفهومي وابسته به آنها سوال طرح كنند .

گزينه ها را طوري طراحي كنند كه فقط كساني كه آن مطلب را كامل فهميده و يادگرفته اند، بتوانند از بين گزينه ها درست ترين را انتخاب كنند .

در سوالات ، كاملا" مشهود است كه داوطلبان باهوش تر ، پرتلاش تر ،ماهرتر، دقيقتر و بهتر غربال خواهند شد .

متاسفانه چون برخي مراكز پيش دانشگاهي و دبيرستانها و مخصوصا" كلاسهاي كنكور دانش آموزان را به سوي سطحي خواندن و حفظ كردن مطالب سوق مي دهند و دانش آموزان به جاي اينكه دروس را تشريحي و دقيقتر بياموزند و نقاط ضعف خود را مرتفع كنند ، روش تستي خواندن و نحوه ي تست زدن را مي آموزند.

 

در اين ميان سازمان سنجش براي مقابله با اين نظام غلط و غير اصولي ، سياستهاي ( مفهومي تركردن سوالها و تاثير معدل نهايي سال سوم متوسطه ) را در پيش گرفته است تا داوطلبان براي فراگيري دقيق و عميق درسها ارزش بيشتري قائل شوند .

 

سازمان سنجش ادعا كرده :

 

سوالات به طور متوسط در سطح پاسخگويي ۲۰ تا ۲۵ درصد از داوطلبان است كه از سطح علمي خوبي برخوردارند و براي ما توان پاسخگويي آنها مهم است.

در حقيقت در كنكور سراسري سوالي خوب و استاندارد است كه در يك گروه آزمايشي بين 10 تا 30 درصد داوطلبان بتوانند به آن پاسخ صحيح بدهند.

حال با اين اوصاف ، پس بايد براي موفقيت در كنكور چگونه درس بخوانيم ؟!!!

در ادامه ي صحبتهاي قبل ،حال به اينجا مي رسيم كه آيا در واقع ،راهكارهاي عملي براي درس خواندن وجود دارد كه منجر به موفقيت در كنكور شود ؟

بله !!!

الف ) بايد در طول سال تحصيلي حداكثر استفاده را از مدرسه ، كلاسها ، معلمين و دانش آموزان زرنگ كلاس بكنيم .

چگونه ؟؟؟

-1 قبل از كلاس ، روزنامه وار درسي را كه قرار است تدريس شود را مي خوانيم .

-2 خيلي خوب و دقيق به درس و صحبتهاي معلم (كه باعث بهتر جا افتادن مطلب مي شود) گوش مي كنيم و فعالانه .نكات مهم و اشكالات خود را يادداشت مي كنيم .

-3 در آخر كلاس تمام اشكالاتي را كه در ذهنمان است را مي پرسيم .

تا اينجا 60 % يادگيري انجام شده است . حال 40 % بقيه :

-4 دروس آن روز را همان روز مي خوانيم و برخي تمرينهاي كليدي را انجام مي دهيم تا درس و كاربرد آن كاملا" جا

بيفتد و به بهترين وجه در حافظه حك شود .

5 دوره ي دروس و تكميل تمرينهاي حل نشده را به روزي كه فرداي آن ، اين دروس را داريم موكول مي كنيم .

-6 حل تستها و تمارين بيشتر را به روزهاي تعطيل و جمعه موكول مي كنيم .

-7 برخي مطالب (مانند لغات زبان ، مترادفهاي فارسي ، تاريخ ادبيات ، نام اشخاص و مكانها و تاريخ حوادث مهم ، فرمولهاي رياضي و فيزيك و...) را يادداشت كرده ، در وقت هاي تلف شده (داخل مترو يا اتوبوس ، زنگ تفريح و زنگهاي بيكاري ، منتظر ماندن در مكانهاي مختلف ) مرور مي كنيم .

ب) بايد از منابع موثق و مفيد براي درس خواندن استفاده كنيم .

چگونه؟؟؟

به تاكيد موكد سازمان سنجش، طراحان سوالات كنكور بايد از متن كامل كتابهاي درسي تدريس شده در دبيرستان و۳ سال اخير كه از قسمتهاي بسيار ساده ي كتابها ) فيزيك ، در كنكور - پيش دانشگاهي سوال دربياورند، مخصوصا" درسال ۱۳۸۴ چند سوال مفهومي درآورده بودند كه نزديك به ۸۵ % دانش آموزان نتوانسته بودند به آن جواب دهند .(

پس واضح و مشخص است كه اكثريت داوطلبان به متن كتابها اصلا" اهميت نمي دهند .

 

حال برای اطلاع از بهترین منابع آموزشی و تستی کنکور سراسری ۹۹ شمارا دعوت می کنیم به مقاله منابع کنکور سراسری 99 مراجعه بفرمایید.  

 

اكثر داوطلبان با متن كتابها اينگونه برخورد مي كنند :

 

زبان و ادبيات فارسي :

از تاريخ ادبيات ، فقط اسم نويسنده و نام كتابها را حفظ مي كنند. درمورد نثرها فقط كلمات مهم و خود آزمايي ها را مي خوانند .در مورد شعرها به معني شعر و اصطلاحات مهم اكتفا مي كنند .درحالي كه ، براي پاسخ دادن به سوالات ادبيات 4 سال اخير) بايد به همه ي كتاب مسلط مي بوديم ، چگونه ؟؟؟

-1 تمام درآمدها و تاريخ ادبياتها را خط به خط مي خوانيم و به همه ي نكاتش از قبيل املا، نگارش ، صنايع ادبي اشاره شده ، نام مكانها ، اشخاص و سبك ادبي آنها، كتب ، تاريخ حوادث و وقايع و... توجه مي كنيم ، و موارد مهم را فيش برداري * مي كنيم .

-2 متن تمام درسها چه شعر ، چه نثر ، چه داستان و ... را خط به خط مي خوانيم و موارد زير را در هنگام خواندن بكار مي بريم :

3-دور كلمات مهم از نظر املايي خط مي كشيم .

4- زير كلمات مهم از نظر معنايي خط مي كشيم .

5-صنايع ادبي  مخصوصا" تشبيهات ، تلميحات ، كنايه ها ، مجازها و... موجود در متن را با مداد كنار هر جمله مي نويسيم

6- قسمت توضيحات را دقيق و كامل مي خوانيم و تمام معاني آورده شده براي يك كلمه يا اصطلاح را حفظ مي كنيم ، نه يك يا دو معني را.

7- از معلم خود مي خواهيم تمام خود آزمايي ها و پرسشهاي آخر درس را تك به تك حل كند و در مورد آنها سر كلاس صحبت كند !!!

چون در كنكور ۲ سال پيش دقيقا" از شعري كه اصلا" در كتابهاي درسي نبود سوالي داده بودند كه حتما" بايد آن شعر را همرا با معني و مفهوم آن بلد مي بودي تا بتواني پاسخ آن تست را بدهي ، بعد از بررسي متوجه شديم كه در يكي از خود آزمايي ها فقط گفته بود فلان شعر را در كلاس بخوانيد و در مورد آن بحث كنيد .

8- اعلام و فهرست منابع و اشخاص و مكانها را از آخر هر كتاب بخوانيد و فيش برداري كنيد .

9- كتاب زبان فارسي (دستور يا گرامر) را خط به خط بخوانيد (فقط به خواندن تعاريف اكتفا نكنيد) و تمام مثالها و تمرينهاي موجود را حل كنيد، قواعد را حفظ نكنيد بلكه ياد بگيريد تا بتوانيد در هنگام نوشتن و خواندن متون ديگر از اين قواعد استفاده كنيد و براي جلوگيري از پديده ي فراموشي ، به دوره ، از روي كتاب درسي خودتان ، فيش برداري هاي خودتان و تستهاي سالهاي قبل بپردازيد .

عربي:

اكثر داوطلبان به هيچ عنوان از كتاب درسي استفاده نمي كنند ، چون اين درس در پيش دانشگاهي (بجز در رشته ي انساني ( تدريس نمي شود ، كتب عربي به فراموشي سپرده مي شوند و همه به خواندن يك كتاب كمك درسي يا جزوه و زدن تستهاي طبقه بندي قناعت مي كنند ، در حالي كه در سالهاي اخير خيلي به ترجمه و درك مطلب در عربي اهميت داده شده است و خيلي از تستهاي قواعد هم در صورت معني كردن درست سوال و گزينه ها حل مي شوند.

پس بايد به كل كتاب اشراف داشته باشيد . اما چگونه ؟؟؟

1- ابتدا بايد قواعد هر درس را از روي كتاب و جزوه ي مدرسه بخوانيم.

2- تمرينهاي هر درس را بدون نگاه كردن به پاسخها حل مي كنيم و تك تك آنها را در طول حل كردن معني مي كنيم.

3- بعد از جا افتادن قواعد، متن آن درس را خط به خط مي خوانيم و جملات را تجزيه و تحليل و معني مي كنيم.

4- سعي كنيد معني كلمات را در جمله ياد بگيريد تا بهتر در ذهن بماند.

5- تستهاي عربي را به صورت مخلوط بزنيد نه به صورت طبقه بندي ، زيرا مثلا" وقتي شما در حال زدن تست مجرورات هستيد ، مسلما" ناخودآگاه گزينه اي كه كسره دارد را انتخاب مي كنيد و متوجه نمي شويد بالاخره آن درس را ياد گرفته ايد يا نه!!!

6- در حين زدن تست، سوالها و تك تك گزينه ها را معني كنيد حتي اگر تست ترجمه نباشد و فقط قواعد را در نظر داشته باشد.

 

دینی :

خوشبختانه كتب درسي بينش ، بيشترين مورد استفاده را بين داوطلبان دارد. ولي باز هم اشكالاتي در مطالعه ي آن ديده مي شود ، مثلا" اكثر داوطلبان به كتابهاي قرآن ۲و ۳ توجه نمي كنند در حاليكه بين ۵ تا ۶ سوال از آنها مطرح خواهد شد خود كتاب دینی  را هم كاملا" سطحي ، طوطي وار حفظ مي كنند .

به همه ي اسمها و كتابها و تاريخها و آيه ها توجه نمي كنند ، پس حتي همين بينش به ظاهر ساده را هم بايد بهتر از اينها بخوانيم ، چگونه ؟؟؟

-1 همه ي درسهاي كتاب بينش را خيلي خوب مي خوانيم و ياد مي گيريم .

-2 سعي مي كنيم عربي و فارسي تمام آيه ها را و اينكه اين آيه يا حديث در مورد چه موضوعي است را خوب ياد بگيريم و به خاطر بسپاريم .

-3 تمام اسامي و نام كتابها و تاريخهاي مهم ( خصوصا" دروس امامها در بينش دوم ) را كه حتي در زير نويس آمده ، به خاطر مي سپاريم .

-4 قرآن 2و 3 را خوب و بخش به بخش عربي و فارسي باهم ، مي خوانيم و ياد ميگيريم تمام سر فصلها و اينكه كدام سوره مربوط به كدام موضوع است را خوب به خاطر مي سپاريم .

-5 بسيار مهم !!!

مساله ي اصلي بسياري از داوطلبان براي بينش فراموش كردن آن است نه خواندن آن . براي جلوگيري از اين پديده به دستورات زير عمل كنيد :

_ زود به زود دروس خوانده شده را دوره كنيد و تستهاي آنها حداقل يك هفته پس از آخرين دوره بزنيد.

_ بهتر است دوره فقط از روي كتاب درسي خودتان باشد ، چون وقتي شما براي اولين بار از روي كتاب درسي مطلب را حفظ كرده ايد ، دقيقا" در حافظه ي بينايي شما شكل و رنگ و طرح و مطالب آن صفحه حك مي شود ، پس اگر دوره هم هميشه از روي يك منبع باشد ، مي تواند به ياد آوري توسط حافظه ي بينايي كمك كند .

_از خواندن جزوات خلاصه شده و گلچين شده ي بينش بپرهيزيد ، زيرا خط به خط كتاب و حتي زير نويسها مهم هستند و مورد سوال واقع خواهند شد .

_ احكام را خوب ياد بگيريد بعد حفظ كنيد ، زيرا كه جملات دروس احكام كمي ثقيل هستند و اگر شما درست حكم را متوجه نشويد ، قطعا" تست را اشتباه خواهيد زد .

 

زبان انگليسي :

 

اكثر داوطلبان گرامر را از روي جزوات مي خوانند و معني لغات را هم از آخر هر درس و يا لغتهاي نوشته شده ، همراه با معني  به صورت فلش كارت و.... حفظ مي كنند .

در حالي كه لغات زبان بسيار زياد و فرارند و بايد راهكارهاي بهتري براي يادگيري آنها به كار گيريم . چگونه ؟؟؟

-1 كتاب زبان ( مخصوصا" پيش دانشگاهي ) را از ابتدا شروع مي كنيد به خواندن و در آوردن معني لغات از ديكشنري (

زيرا لغتي كه در جمله ياد گرفته شود و با پيدا كردن به حافظه سپرده شده باشد ، خيلي عميقتر و بهتر از لغتي كه خارج از جمله با معني حاضر و آماده حفظ شده است ،در ذهن باقي مي ماند .

-2 تمام بخشهاي كتاب زبان از جمله لغات ، متنها ، صورت و پاسخ تمرينها و....را بايد بخوانيد و لغاتش را در آوريد نه اينكه به لغات آخر هر درس اكتفا كنيد .

-2 از معلم خود بخواهيد تمام تمرينها را حل كند .

-3 لغتها را سعي كنيد با يك يا چند مترادف انگليسي ياد بگيريد .

-4 لغتهاي مترادف و متضاد در كنار هم بسيار راحتتر به خاطر سپرده مي شوند .

-5 تستهاي زبان را به صورت مخلوط بزنيد نه طبقه بندي .

-6 در هنگام زدن تست چه گرامر باشد چه درك مطلب و چه تست لغت ، صورت تست و گزينه ها را معني كرده و لغات

جديد را فيش برداري كنيد.

اين كار به شما كمك مي كند دايره ي لغاتتان بسيار وسيع شود .

مخصوصا" اگر داوطلب شركت در كنكور منحصرا" زبان هم هستيد .

اين يكي از كارهاي واجب بر شما خواهد بود .

-7 صحبت كردن در كلاس با همكلاسي ها يا در خانه با يكي از افراد تحصيلكرده ، به زبان انگليسي دشوار ولي بسيار مفيد خواهد بود.

8لغات زبان را ، از روي كتاب درسي خودتان و درجمله دوره كنيد .

-9 لغات مهم را فيش برداري كنيد تا در وقتهاي تلف شده اتوبوس ، مترو ، مطب دكتر يا صفهاي مختلف بتوانيد مروري برآنها داشته باشيد.

 

روش های مطالعه زبان انگلیسی کنکور

 

اخطار !!!

داوطلبان علاقمند به زبان، فقط به شركت در كنكور منحصرا" زبان اكتفا نكنيد.

حتما" كنكور رشته ي اصلي خود را بدهيد و در كنار آن در كنكور منحصرا" زبان هم شركت كنيد .

چرا كه ظرفيت پذيرش و تنوع رشته در منحصرا" زبان بسيار پايين است .

رياضي:

درس رياضي براي رشته ي رياضي ، مباحث بسيار گسترده و مهمي را شامل مي شود كه بيشترين ضريب را دارد و در بالا و پايين شدن تراز خيلي موثر است.

مواردي كه بايد در يادگيري رياضي در نظر گرفته شود ، به قرار زير است:

1- بهتر است رياضيات را از همان اول دبيرستان كم كم و پله پله سر كلاس خوب ياد بگيريم، زيرا كه رياضي، درسي زنجيروار است و وقتي سنگ بناي يك مبحث را بد بگذاريد، روي فهميدن و يادگيري خيلي از موارد ديگر تاثيرجبران ناپذيري مي گذارد) قابل توجه بچه هاي سال اول يا دوم كه مي خواهند از الان خود را براي كنكور آماده كنند(

2- كتب درسي رياضي بسيار مهمند ، و اين در حالي است كه 99 درصد دانش آموزان رياضي را فقط از روي جزوه و كتابهاي كمك آموزشي مي خوانند.

3- براي شروع، از كتاب اول دبيرستان شروع كنيد البته چون مباحث آن بسيار ساده است و اكثرا"در سالهاي بالا تكرار شده است ، لزومي ندارد خط به خط كتاب را بخوانيد و مثالها را حل كنيد. فقط به دوره ي فرمولهاي ارائه شده و حل تمرينهاي سخت آخر هر مبحث بپردازيد.

4- با اين كار قشنگ روي غلتك مي افتيد و متوجه مي شويد كه چگونه بايد با كتاب درسي رياضي كنار بياييد و چقدر مفيد است

5- خوب حالا كتابهاي سنگين تر مثل: رياضي سال دوم ، آمار، حسابان ، جبرواحتمال ، هندسه ، ديفرانسيل، گسسته ،

هندسه تحليلي (براي رشته ي رياضي) ، رياضي سال دوم و سوم و پيش دانشگاهي (براي رشته ي تجربي و انساني) را به ترتيب زير بخوانيد

تمام متن كتاب را خط به خط بخوانيد.

مثالهاي داخل متن را بدون نگاه كردن به حل آنها حل كنيد ، سپس حل خود را با حل كتاب مقايسه كنيد.

تمرينهاي كتاب را دانه به دانه بدون نگاه كردن به حل المسائل حل كرده ، سپس اشكالات خود را از معلمين ،

همكلاسيها ويا ... بپرسيد ، در غير اين صورت به دفترحل تمرين يا حل المسايل مراجعه كنيد.

هيچگاه فرمولها را حفظ نكنيد ، زيرا بزودي فراموش مي كنيد ، تازه اگر هم فراموش نكنيد ، نمي توانيد در حل تستها از

آنها استفاده كنيد ، چون فقط آنها را حفظ كرده ايد و نمي دانيد كجاها كاربرد دارند.

وقتي مطلب را از روي كتاب خوانديد و مثالها و تمرينها را حل كرديد ، بايد آنقدر از آن مبحث تست بزنيد تا فرمولها و

راه حلها به همراه كاربردشان ملكه ي ذهنتان شوند.

براي دوره و تمرين تست زدن ، از تستهاي كنكورهاي گذشته استفاده كنيد.

روش های صحیح مطالعه و تست زنی دروس پایه

 

مثال : شما مبحث تابع را كامل از كتاب خوانده ايد ، حدود 50 تست از اين مبحث را انتخاب مي كنيد ، 25 تست اول را بدون گرفتن زمان ونگاه كردن به پاسخهاي تشريحي حل كنيد ، يعني دقيقا" ذهن خود را درگير سوالات نماييد و راه حلهاي مختلف را براي رسيدن به پاسخ درست ، امتحان كنيد ، بعد از تمام شدن اين 25 سوال به پاسخ تشريحي مراجعه كنيد و پاسخهاي خود را مقايسه كنيد.

مهم :كنار هر كدام از سوالات كه نتوانسته بوديد هيچ راه حلي براي آنها ارائه دهيد علامت منفي و كنار سوالاتي كه كامل حل كرديد ولي به پاسخ غلط رسيديد علامت ضربدر و كنار سوالاتي كه نصف راه حل را رفته ايد ولي بالاخره هيچ كدام از گزينه هارا درنياورديد ، علامت مثبت بگذاريد و دست آخر ، كنار سوالاتي كه با راه حل درست به پاسخ درست رسيده ايد

، هيچ علامتي نگذاريد.

خوب اين كار به چه دردي مي خورد ؟

به درد دوره كردن مفيد و سريع ، يعني در دور دوم كه شما خواستيد اين تستها را دوباره بزنيد ، (حداقل بعد از دو هفته )به حل تستهاي علامتدار مي پردازيد و هر كدام را كه توانستيد حل كنيد ، علامت كنارش را پاك مي كنيد.

وقتي مي توانيد بگوييد كه من به كل اين 25 تست با نكاتش مسلط شده ام ، كه هيچ علامتي كنار هيچ تستي باقي نماند با اين فرم خواندن و تست زدن، نه نيازي به حفظ كردن فرمولها و نه نيازي به حفظ كردن نكات تستها خواهيد داشت، و

نه احساس مي كنيد آن تستها و نكاتشان را پس از مدتي فراموش كرده ايد.

 

هشدار:

درس رياضي براي رشته هاي تجربي و انساني هم بسيار مهم و نمره آور است ، در حالي كه خيلي از بچه هاي تجربي و مخصوصا "انساني كل درس رياضي و يا بخش عظيمي از آن را كنار مي گزارند، يعني اصلا" به سراغ رياضي نمي روند . شما حتي اگر هم، بدون توجه به رياضي از سد كنكور رد شويد و در هر رشته اي كه قبول شويد، به خاطر ضعيف بودن درس رياضي اتان در دانشگاه با مشكلات زيادي روبرو خواهيد شد.

در مورد درس فيزيك هم قضيه تقريبا" مشابه است ، فقط شما بايد به متن كتب فيزيك و تعريفها و مثالها هم كاملا"

توجه كنيد، مثالهاي داخل متن و تمرينهاي آخر هر فصل هميشه عينا" و يا با كوچكترين تغييري صورت تستهاي كنكور بوده اند.

واين در حالي است كه 99 % بچه ها اصلا" توجهي به كتاب درسي فيزيك ندارند و وقت گذاشتن روي حل تشريحي مثالها وتمرينها را اتلاف وقت مي دانند.

 

لذا آمار سازمان سنجش در كنكور 84 نشان مي دهد كه فقط 3% از كل بچه ها به چند سوال مفهومي تعريفي فيزيك كه مستقيما" از متن كتاب طرح شده بود ، پاسخ صحيح داده اند.

نحوه صحیح برنامه ریزی صحیح تست زنی  دروس تخصصی

توصيه:

البته در مورد دروس رياضي و فيزيك ، اينكه شما درس را سركلاس خوب گوش دهيد و بفهميد هم مهم است ، يعني فكر نكنيد كه اگر درس را سر كلاس نفهميدم ، بعدا" خودم مي خوانم، ياد مي گيرم . قبل از كلاس درسي را كه قرار است داده شود را روزنامه وار بخوانيد تا پيش زمينه ي ذهنتان آماده ي دريافت باشد ، و در هنگام توضيح مبحث آمادگي پرسيدن اشكالات و فهميدن كامل درس را داشته باشد.__

جهت مشاوره درباره "روش مطالعه و تست زنی صحیح برای کنکور ۹۹" می توانید در سراسر کشور با شماره های زیر در تماس باشید
۰۹۱۰۳۹۸۵۸۴۰
و یا
۰۹۳۰۷۵۷۶۳۶۸
« زمان پاسخگویی از ۸ صبح لغایت ۱۲ شب می باشد »

برچسب ها: فنون تست زنی برای کنکور, کنکور سراسری ۹۹, منابع کنکور سراسری نظام جدید, کتابهای تستی کنکور

نظرتان را برای ما ارسال کنید

نام و نام خانوادگی*
رایانامه*
موضوع*
تصویر امنیتی
پیام*
رنگ را انتخاب کنید