• ۰۹۱۰۳۹۸۵۸۴۰
  • moshaver[at]RahnamaMoshaver.com
شرایط آزمون پرومتریک  برای پرستاری

شرایط آزمون پرومتریک برای پرستاری

جهت مشاوره درباره "شرایط آزمون پرومتریک برای پرستاری" می توانید در سراسر کشور با شماره های زیر در تماس باشید
۰۹۱۰۳۹۸۵۸۴۰
و یا
۰۹۳۰۷۵۷۶۳۶۸
« زمان پاسخگویی از ۸ صبح لغایت ۱۲ شب می باشد »

 

آشنایی با آزمون پرومتریک

 

آزمون پرومتریک چیست:

 

آزمون پرومتریک مختص اکثر افرادی است که به دنبال پیدا کردن مشاغل بهداشت و درمان و خدمات پزشکی در کشور های عمان و قطر هستند و با توجه به شرایط ایدال مهاجرت به کشورهای همسایه ازجمله کشور های حاشیه خلیج مثل قطر و عمان, برای ورود به عرصه بهداشت و درمان باید از سد آزمون تایید صلاحیت این کشور ها برآیند.

ناگفته نماند با توجه به پیچیدگی و حساسیت بالای مشاغل مربوط به بهداشت و خدمات درمانی و بیمارستانی, اکثر کشور های جهان برای افراد متقاضی کار که از کشور های دیگر اقدام می کنند آزمون های مختلفی در نظر می گیرند که محتوی تقریبا این آزمون ها تقریبا مشابه هم هستند.

 

شرایط آزمون پرومتریک

 

آزمون پرومتریک برای اغلب شاخه های بهداشتی- درمانی برگزار می شود و علاوه بر کشور های حاشیه خلیج فارس در برخی از کشور های آسیایی نیز کاربرد دارد. و داوطلبانی که موفق به اخذ نمره حد نساب در این آزمون شوند، با توجه به روند رو به رشد مشاغل خدماتی بهداشتی در جهان و درآمد های بالای این مشاغل , ویزای کاری در آن کشور را دریافت می کنند.

اخذ حد نساب نمره 50 درصد در این آزمون ضرروری می باشد. داوطلبان با نمره بالاتر از 50 درصد شانس دریافت ویزای کار برای کشور های مختلف را نیز کسب می کنند. این آزمون همانند خیلی از ازمون های بین المللی در کشور های مختلف آسیا و خاورمیانه ازجمله عمان , قطر , مالزی, نپال, سنگاپور و ... بر گزار می شود.

 

مراحل ثبت نام:

 

برگزاری این آزمون در همه کشور ها میسر نیست ولی ثبت نام بصورت آنلاین انجام می گردد. و داوطلبان کشورهایی مانند ایران جهت شرکت دراین آزمون باید کشور مقصد خود را برای آزمون انتخاب نمایند.

جهت ثبت نام  و شرکت در این آزمون، متقاضیان بایستی ابتدا به سایت پرومتریک (prometric) مراجعه و بعد از وارد کردن مشخصات پاسپورت و اطلاعات شخصی و شغلی خود و پرداخت هزینه ثبت نام (حدودا 300 دلار)، نام کاربری و رمز عبور (شناسه) دریافت نمایند.

بعد از ثبت نام و دریافت  نام کاربری و رمز عبور، ساعت و زمان ازمون مشخص می شود. که متقاضیان باید نیم  ساعت قبل از شروع آزمون در کشور مورد نظر و محل آزمون حضور داشته باشند.

 

نمونه سوالات آزمون پرومتریک

 

 

رشته های دارای آزمون پرومتریک :

 

رشته های آزمون پرومتریک به همراه منابع آزمون مختص رشته های بهداشت و درمان می باشند. و هرساله این رشته هاو منابع آزمون بروزرسانی می شوند.

با توجه به بالا بودن رشته های این آزمون و همچنین پیچیدگی و تنوع سوالات، داشتن بهترین منابع و سرفصل های امتحانی لازمه قبولی و کسب نمره بالا در این آزمون است و کمک زیادی جهت قبولی متقاضیان خواهد کرد. از جمله رشته های پر متقاضی برای این آزمون و شغل در کشور های قطر و عمان می توان به رشته پرستاری اشاره کرد.

با توجه به پایین بودن درآمد این رشته در کشور ایران و سختی کار قابل ملاحظه برای این رشته خیلی از پرستاران به فکر مهاجرت کاری برای کشور های قطر و عمان می باشند. از این رو آزمون پرومتریک پرستاری نسبت به سایر رشته های بهداشت و درمان از استقبال زیادی برخوردار بوده است.

برای دریافت آخرین لیست رشته های دارای آزمون پرومتریک می توانید ازمشاوران برجسته مجموعه راهنما مشاور کمک بگیرید.

 نتایج آزمون پرومتریک به صورت الکنرونیکی و دو هفته بعد از آزمون اعلام می گردد. بعد از کسب نمره قبولی در این آزمون نوبت به مرحله اخذ ویزای کاری می رسد که این عمل با استفاده از یک بیمارستان و یا کلینیک و مرکز خدماتی درمانی که به عنوان اسپانسر(کفیل) به حساب می آید، می توان اقدام به گرفتن ویزای کاری نمود که معمولا برای کشور هیا قطر و عمان مدت این ویزا حدودا دو سال می باشد.

 

نمونه سوالات آزمون پرومتریک رشته های مختلف

 

آزمون پرومتریک نیزهمانند اغلب آزمون های بین المللی نیاز به تلاش و مطالعه منابع و سرفصل های رشته مورد نظر است که با توجه به زیادی و تنوع این سرفصل ها و وقت محدود از زمان ثبت نام تا زمان آزمون، به اتمام رساندن همه مطالب کار دشوار و خسته کننده ای است. از اینرو داشتن نمونه سوالات آزمون های سال های اخیر که درصد قابل توجهی از سوالات نیز همه ساله تکرار می شوند می تواند برگه برنده قبولی این آزمون باشد.

نمونه سوالات آزمون های پرومتریک و آزمون های مشابه بعد از اتمام دوره ای آزمون از سوی شورای تخصص پزشکی عمان (OMSB) به فروش می رسد که قیمت این نمونه سوالات از حدود 80 دلار می باشد.

لذا در مجموعه راهنما مشاورسعی شده است تمامی نمونه سوالات این آزمون در سالهای اخیر گردآوری شده و در قالب پکیج سوالات برای هر رشته فراهم شود.

برای دریافت این نمونه سوالات و همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با این آزمون می توانید با مشاوران راهنما مشاور در ارتباط باشید.

جهت مشاوره درباره "شرایط آزمون پرومتریک برای پرستاری" می توانید در سراسر کشور با شماره های زیر در تماس باشید
۰۹۱۰۳۹۸۵۸۴۰
و یا
۰۹۳۰۷۵۷۶۳۶۸
« زمان پاسخگویی از ۸ صبح لغایت ۱۲ شب می باشد »

برچسب ها: شرایط آزمون پرومتریک, آزمون پرومتریک رشته پرستاری, نمونه سوالات آزمون پرومتریک, منابع آزمون پرومتریک

نظرات ارسال شده

ساراتوکلی – 1400/7/10 - 10:35:35 قبل از ظهر

برا امتحان پرومتریک پرستاری مشاوره میخواستم

مهدی امانی – 1400/7/12 - 16:53:34 بعداز ظهر

لطفا جهت رزرو زمان مشاوره تماس بگیرید

نظرتان را برای ما ارسال کنید

نام و نام خانوادگی*
رایانامه*
موضوع*
تصویر امنیتی
پیام*
رنگ را انتخاب کنید